fstream, dopisywanie do już istniejącego pliku

0

witam,
Robię do statków menu, typu: nowa gra, zapisz wygrane itp.

1.) Czy istnieje opcja wczytania z pliku ustawień, chodzi tu o element "nowa gra", żeby z pliku wczytało mi wszystko -tabele, zmienne itp - od nowa, wyzerowane ?

2.) Jak bym chciał zapisywać do pliku, to jest nadpisywane to co już tam się znajduje, co musiał bym użyć aby mi nie nadpisywał tylko dopisywał do już istniejących danych ewentualnie modyfikował ?

1
  1. Nie rozumiem, jak chcesz wczytać dane z pliku, a potem to wyzerować? Nonsens. Może chodzi ci o to, że jak klikniesz nowa gra, to te dane w pliku się wyzerują?

  2. Użyć odpowiedniej flagi pracy na pliku, dla fstream będzie to:

Flag Names | Effects
ios_base::in | Open file for reading
ios_base::out | Open file for writing
ios_base::ate | Start position is at file end
ios_base::app | Append file; that is, always write to the end of the file
ios_base::trunc | Truncate file; that is, delete file content
ios_base::binary | Binary mode
Czyli musisz użyć ios_base::app.

Jak używasz fopen() to tutaj masz opisane jakie są flagi: http://stdcxx.apache.org/doc/stdlibug/30-3.html

30.3.2 Combining Open Modes

0

1.) Sęk w tym, że po wybraniu nowej gry, muszę wyzerować wszystkie tablice, zmienne itp. A ciężko by tu było ując w jednym case'ie w switch'u, dlatego myślałem, żeby wczytać z pliku wszystkie inicjalizacje, albo utworzyć funkcję zewnętrzną która będzie mi wszystko zerować no nie wiem, co będzie lepsze, grunt żeby mi wyzerowało wszystkie elementy aby można było rozpocząć nową grę. Może wiesz jak by to w miarę ładnie zrobić ?

2.) Dzięki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0