Witam!
Dałem sobie radę z dwoma projektami, teraz przyszedł trzeci, z C++ i programowania obiektowego i niestety potrzebuję pomocy :)
Mój projekt dotyczy klas. Muszę zrobić coś w stylu bazy danych, temat chyba dość popularny, ale nie znalazłem na razie odpowiedzi na swoje pytania. W projekcie muszę mieć:
- dziedziczenie klas
- metody wirtualne
- konstruktory w tym konstruktor domyślny, kopiujący i z parametrami
- destruktory
- przeciążony operator przypisania
- dynamiczne dodawanie i usuwanie nowych osób w bazie (czyli poprzez new i delete)
- musi być wybór pomiędzy uruchamianiem funkcji wirtualnych i niewirtualnych.
To jest mój pierwszy projekt z programowania obiektowego i na razie nie wiem niestety za bardzo z czym to się je i byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi polecił jakąś stronę gdzie te całe klasy są dobrze wytłumaczone. No ale do rzeczy:
Poradziłem już sobie z klasami i dziedziczeniem, stworzyłem 2 klasy:
- klasę osoba, zawierającą pola - Imię, Nazwisko; i metody - wyświetl_dane, pobierz_imie, pobierz_nazwisko;
- klasę uczeń, dziedziczącą do osobie imię i nazwisko, oraz mającą własne pola typu średnia itp. oraz mającą metody takie jak: pobierz_srednia
No i teraz główne pytanie - jak rozplanować program, żeby spełnić wszystkie polecenia? Potrzebuję pomysłu i paru wskazówek :)
Na razie zrobiłem tylko tyle, że tworzę sobie ile tam chce obiektów klasy uczeń, i za pomocą metod "pobierz" wprowadzam do nich dane i kiedy chcę to mogę to wszystko wyświetlić, czyli działa tak jak powinno. Jak wykorzystać konstruktory, metody wirtualne i całą resztę?