Witam
Tak podczas nauki napotkałem taki problem, możliwe że coś gdzieś nie doczytałem i stad to pewnie głupie pytanie...
załóżmy że mamy taki kod gdzie w funkcji klasy musimy stworzyć obiekt innej klasy na stercie. I użytkownik może tę funkcje wywołać 10000 razy a może i nie wywołać w ogolę...Teraz pytanie jak poprawnie tworzyć te obiekty aby można było nimi zarządzać (usuwać, odczytywać zmienne, wywoływać funkcje itp.)
Daje przykładowy kod z błędem, czyli mamy wskaźnik na obiekt ale nic poza tym
#include <iostream>
using namespace std;
class Klasa1
{
public :
int zmienna;
Klasa1(){}
Klasa1(int x)
{
zmienna = x;
}
~Klasa1(){}
int inkrementacja(int x)
{
return x++;
}
};
class Klasa2
{
public :
Klasa2(){}
~Klasa2(){}
void funkcja(int x)
{
Klasa1 *obiekt = new Klasa1(x);
obiekt->inkrementacja(obiekt->zmienna);
}
};
int main()
{
Klasa2 klasa2;
int ile = 0;
cout << "ile razy wywolac funkcje : ";
cin >> ile;
for (int i=0;i<ile;i++)
{
klasa2.funkcja(5);
}
return 0;
}
Myślałem coś o dynamicznych tablicach ale nie bardzo mi to szło, wiem że są jeszcze np. wektory ale też skleić (chyba) sensownego kodu nie umiem dlatego wole nie strzelać w ciemno i zapytać was :)
Pozdrawiam