Skalowanie sceny i obiektów - Qt

0

Zastanawiam się nad tym jak można scalować scene i to co na niej tak aby zawsze była ładnie wyświetlona nie zależnie od np. rozdzielczosci ekranu ?

Czy danie aplikacji zawsze na fullscreena rozwiązuje sprawe ?

Są do tego odpowiednie funkcjie czy trzeba wszystko ręcznie liczyc zależnie od width i height danej sceny ?

np. mam na scenie wczytane obrazy i jakies rysowane cuda np. QGraphicsItem to mam wszystko scalować ? wszystko mam wyświetlać w zależności od wielkości sceny ? czy jeszcze inaczej ?

Mógłby ktoś paroma zdaniami to wytłumaczyć i ewentualnie podać jakieś przydatne linki do przestudiowania ?

0

QGraphicsView::scale()

0

no niby to załatwia sprawę:)

scale(x,y);

x i y liczymy względem aktualnej rozdzielczości rozumiem a ta w jakiej domyślnie aplikacjie tworzymy ?

A jak najlepiej pobierać rozdzielczość ekranu pisząc program na różne platformy bo w np. przy QApplication::desktop () piszę " this does not work on all operating systems"

0

QDesktopWidget::screenGeometry()

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1