Jak w OpenGL GLUT odczytać czy gracz "kręci pokrętłem" w myszce? xD

0

Witam,
temat mówi sam za siebie. Chciałbym zrobić w mojej grze przybliżanie/oddalanie za pomocą pokrętła w myszce, jednak nie wiem jak to odczytać.
Pomożecie?

0

Zjarek, wybacz, nie wiem o co chodzi :/
I mam prośbę: nie pisz w komentarzach.

0

Gdy ktoś wciśnie przycisk myszki to dostajesz info o tym który przycisk wcisnął: wartości to zwykle 0, 1 lub 2, bo mamy trzy przyciski na myszce zwykle, co nie?
Scrolle też są traktowane jako przyciski.. nr 3 i 4

0
Kerai napisał(a)

Gdy ktoś wciśnie przycisk myszki to dostajesz info o tym który przycisk wcisnął: wartości to zwykle 0, 1 lub 2, bo mamy trzy przyciski na myszce zwykle, co nie?
Scrolle też są traktowane jako przyciski.. nr 3 i 4

Używam glutMouseFunc(&mButtonPressed); i program zwraca mi przyciski 0-2. Scroll jest tym 1 ale wykonuje sie tylko po naciśnięciu :/

0

przycisk scrolla to 1... kółko to 3 i 4... zrób sobie printf i pomachaj scrollem
Jeśli korzystasz z freegluta, to tam już to jest
void lol(int, int, int, int);
glutMouseWheelFunc(&lol);

0
Kerai napisał(a)

przycisk scrolla to 1... kółko to 3 i 4... zrób sobie printf i pomachaj scrollem
Jeśli korzystasz z freegluta, to tam już to jest
void lol(int, int, int, int);
glutMouseWheelFunc(&lol);

nie korzystam z freegluta tylko tego normalnego gluta :)
ok zainstalowałem sobie. Co dać w includach żeby ta funkcja działała?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1