Tetris w c++ problemy z kolizjami i (chyba) w ogólnej budowie programu

0

Od jakiegoś czasu uczę się programować.. wybrałem c++. Można powiedzieć że się "uparłem" zrobić tetrisa w allegro.
Niestety coś mi to nie idzie.. program chyba jest ogólnie źle zbudowany.
Mam problemy z kolizjami itp. podczas "sprawdzania" czy jest wolne miejsce na klocek... (np gdy wciskamy strzałkę w lewo program najpierw sprawdza czy jest tam wolne miejsce a dopiero potem jeśli jest wolne to się tam przesuwa) program "wychodzi" poza tablice.
Mam wrażenie że po prostu źle zbudowałem wszystko i będę musiał trzeci raz budować wszystko od nowa.
oto kod
http://chomikuj.pl/Mine-craft

plik tetris.rar

Szczerze mówiąc to już tracę siły do programowania ;/

0

Daj linka do konkretnego pliku, a nie do całego twojego chomika.

Wykazujesz zbyt dużą "miłość" do main! Takie coś źle się czyta, poprawia, rozumie.
Masz komentarze , które nawet sugerują, że ta cześć powinna być własną funkcją (np. "wyswietlanie mapki", "WYSWIETLANIE SPADAJACEGO KLOCKA").
Wskaż miejsce testowania kolizji.

Poza tym widzę w różnych miejscach "//// RYSOWANIE SPADAJACEGO KLOCKA" i " WYSWIETLANIE SPADAJACEGO KLOCKA"! powtarzasz się? Nie chce mi się sprawdzać.

przy "// obsluga klawiszy" przesuwasz klocka ale nie robisz żadnego testowania by sprawdzić czy jest to możliwe!

0

"Poza tym widzę w różnych miejscach "//// RYSOWANIE SPADAJACEGO KLOCKA" i " WYSWIETLANIE SPADAJACEGO KLOCKA"! powtarzasz się? Nie chce mi się sprawdzać."

chyba ściągnąłeś plik x.rar . już go usunąłem. link do prawidłowego pliku http://chomikuj.pl/mine-craft/tetris.rar

0

program "wychodzi" poza tablice.
no to sprawdzaj indeksy… jeśli klocek jest przy krawędzi studni, łatwo o wyjechanie poza tablicę.
jednym z rozwiązań bez konieczności pilnowania indeksów jest gruby „mur” studni, niekoniecznie rysowany, ale oznaczający pola zawsze niedostępne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0