Jak zmienić widok układu współrzędnych w OpenGl?

0

witam
mam układ wsp., który wygląda tak:

user image

a chce żeby wyglądał tak:

user image

co mam zmienić?

0

W której wersji OpenGL piszesz?
Jeżeli w 3.0 i wyższej, to stwórz obiekt typu GLFrame i traktuj go jako kamerę. Domyślnie jest ustawiony w pkt (0, 0, 0) i zwrócony równolegle do osi Z.
W starszej wersji jest funkcja gluLookAt. Definicję znajdziesz pod tym linkiem
http://pyopengl.sourceforge.net/documentation/manual/gluLookAt.3G.html

0

pisze w 6, a kod mam taki:

 bool TfmMain::Render()
{
  if (NeedSetup) Setup ();

  glClearColor(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);    
  glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);  
  glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
  glLoadIdentity();
  gluLookAt(300, 300, 300,       
              0,   0,   0,       
              0,   1,   0);      
  RenderScene();
  SwapBuffers(DC);   
return true;
1

No to nie dziw się, że masz taki układ osi, skoro Ty na niego patrzysz z pozycji (300, 300, 300) na pkt (0, 0, 0). Zmien pozycję oka na (0, 300, 300) patrząc na pkt (0, 0, 0)

0

ok lepiej, widzi układ od przodu ale figury narysowane sa widoczne z górnej prespektywy a ja chce patrzeć na to jak 2D

jest to możliwe?

1

Oczywiście. Zmień pozycję oka na (0, 0, 300) i patrz na pkt (0, 0, 0)

0

wielkie dzięki MJay, o to mi chodziło

pozdro

eot

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1