Losowanie liczb na podstawie danych historycznych

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-24 14:00
marcin
0

Czesc,

poniewaz dzis jest wyjatkowo wysoka wygrana postanowilem sobie zadac troche trudu i zastanowic sie nad tym jak rozwiazac ponizszy algorytm/kod.

Majac do dyspozycji wszystkie wygrane od zalozmy 1970 roku i trzymajac je w klasycznym wektorze:

struct tWygrane
{
int l1,l2,l3,l4,l5,l6;
};

std::vector<twygrane> vWygrane;

W jaki sposob napisac algorytm, ktory by losowal najbardziej prawdopodobne liczby na podstawie wszystkich poprzednich danych?

Chodzi mi o cos bardziej sensownego niz 'przelec wszystkie poprzednie wygrane i wyciagnij 6 liczb ktore wystepowaly najczesciej'.

Jest cos co moglo by to urozmaicic? jakies prawdopodobienstwo lub jeszcze cos bardziej sensownego?

Moze uda sie wspolnie sklepac cos co bedzie chociaz symulowalo maly computing, wynikiem czego bedzie 6 liczb ktore w jakis sposob
po analizie poprzednich danych 'zbliza' nas nawet teoretycznie do tych najbardziej odpowiednich do zakreslenia?

Mysle tu o jakims algorytmie, jest cos takiego ? co na podstawie danych wstecz po dlugim computingu wyrzucilo by cos wiecej niz tylko 'najczestsze liczby to'.. ?

Pozdrawiam
Marek.

Pozostało 580 znaków

2011-09-24 14:15
0

Robisz tablicę w której masz zapisane ile było trafień danej liczby. Obliczasz procentowo ile to było z ogólnej liczby trafień. Losujesz wg częstotliwości trafień.


Pozostało 580 znaków

2011-09-24 20:11
OP
1
marcin napisał(a)

Czesc,

poniewaz dzis jest wyjatkowo wysoka wygrana postanowilem sobie zadac troche trudu i zastanowic sie nad tym jak rozwiazac ponizszy algorytm/kod.

Majac do dyspozycji wszystkie wygrane od zalozmy 1970 roku i trzymajac je w klasycznym wektorze:

struct tWygrane
{
int l1,l2,l3,l4,l5,l6;
};

std::vector<twygrane> vWygrane;

W jaki sposob napisac algorytm, ktory by losowal najbardziej prawdopodobne liczby na podstawie wszystkich poprzednich danych?

Chodzi mi o cos bardziej sensownego niz 'przelec wszystkie poprzednie wygrane i wyciagnij 6 liczb ktore wystepowaly najczesciej'.

Jest cos co moglo by to urozmaicic? jakies prawdopodobienstwo lub jeszcze cos bardziej sensownego?

Moze uda sie wspolnie sklepac cos co bedzie chociaz symulowalo maly computing, wynikiem czego bedzie 6 liczb ktore w jakis sposob
po analizie poprzednich danych 'zbliza' nas nawet teoretycznie do tych najbardziej odpowiednich do zakreslenia?

Mysle tu o jakims algorytmie, jest cos takiego ? co na podstawie danych wstecz po dlugim computingu wyrzucilo by cos wiecej niz tylko 'najczestsze liczby to'.. ?

Pozdrawiam
Marek.

Gdybyś chodził na matematyke w szkole to wiedział byś jaki sens ma to co próbujesz zrobić. Podpowiem: żaden. Przepraszam że burzę Twoją wizję magicznego algorytmu który wypluje Ci gotową 6 w totka ale... Prawdopodobieństwo trafienia szczęśliwej szóstki jest ZAWSZE takie samo, nie zależnie od tego co było kiedyś losowane.

Pozostało 580 znaków

2011-09-24 21:24
1

powiem jeszcze, że obiło mi się o uszy iż maszyna losująca jest zmieniana co X - losowań tak więc nie ma możliwości abyś na tej podstawie próbował znaleźć jej preferencje dotyczące wyboru liczb. Próba badania wylosowanych liczb od lat 70tych nie ma więc większego sensu.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0