fopen() zawsze zwraca wartosc null.

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-19 22:17
testowyUzytkownik
0

Witam, jestem w trakcie pisania projektu z OpenGLa, wiec potrzebuje wykorzystac funkcje zamieniajaca bitmape do odpowiedniego formatu zeby uzyc jej jako tekstury. Problem jednak lezy w tym ze nawet nie moge otworzyc zadnego pliku. Oto kod:

unsigned char * LoadBitmapFile(char *filename, BITMAPINFOHEADER *bitmapInfoHeader)
{
    printf("start");
    FILE *filePtr;
    BITMAPFILEHEADER bitmapFileHeader;
    unsigned char *bitmapImage;
    int imageIdx =0;
    unsigned char tempRGB;

    filePtr = fopen (filename, "rb");
    printf("otwieram plik");
    if (filePtr == NULL)
    {
        printf("plik pusty");
        return NULL;
    }
 ...

Zawsze wpada w tego ifa i konczy dzialanie funkcji, przez co caly program cierpi na brak tekstur >.<

Pozostało 580 znaków

2011-09-19 22:33
testowyUzytkownik
0

Ok, znalazlem przyczyne, musze podac pelna sciezke do pliku, tylko dlaczego nie dziala jak dana bitmape mam tam gdzie pliki z kodem podczas kompilacji? :|

Pozostało 580 znaków

2011-09-19 23:03
0

Może .exe wrzuca do innego folderu niż kod, w stylu \debug\, wtedy w nim musisz umieścić wczytywane pliki.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0