Code::Block plik.o

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-14 22:39
adx
0

Witam!!!
Mam pewnie dla wielu bardzo banalne pytanie. Zacząłem korzystać z Code::Block (do małych projektów bardzo wygodny) i mam bardzo mały, ale irytujący problem. Chodzi o plik z rozszerzeniem o, który pojawia się po kompilacji kodu źródłowego razem z plikiem wykonywalnym. Czy możecie mi wytłumaczyć do czego on służy i czy można ustawić w IDE, żeby się nie tworzył. Jak tak to jak?

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 22:42
0

To są obiekty, to wszystko się skleja potem w jeden plik wykonywalny (czyt. EXE, DLL, etc.), zresztą co ci te pliki przeszkadzają? Dzięki takiemu rozwiązaniu jak dojdziesz do ogromnego projektu nie zawsze będziesz musiał czekać pół godziny żeby program się skompilował...


Women were the reason I became a monk - and, ah, the reason I switched back...
Ale Code::Block jest mi potrzebny do robienia zadań ze szkoły, czy na konkursy. Większe projekty to raczej i tak w Visualu. Po prostu mieszają się z plikami wykonywalnymi i mnie przy tak niewielkich programach denerwują. Ponawiam pytanie czy można ustawić żeby się nie tworzyły? - adx 2011-09-14 23:05
Cóż,musisz pliki .o polubić ponieważ są półproduktem procesu kompilacji.ALE jak tak straszliwie ci przeszkadzają,to napisz sobie .bata który będzie kasował *.o,wrzuć go do folderu gdzie powstaje exe a w ustawieniach projektu w post build step (o ile codeblocks ma takie coś) ustaw sobie odpalanie tego skryptu.Inną opcją prawdopodobnie dostępną jest ustawienie w projekcie lokalizacji docelowej dla execów. - MasterBLB 2011-09-14 23:09
Na pewno da się w cb ustawić, żeby te pliki tworzył w innym miejscu lub żeby umieszczał wynikową binarkę w innym. - Endrju 2011-09-14 23:16
Tak też uważam,w końcu chyba każde porządne ide ma taką opcję.A o code::blocks co rusz widzę tutaj bardzo pozytywne opinie,więc zdziwiłbym się jeśliby takiego ficzera nie miało. - MasterBLB 2011-09-14 23:21
nie należy ich usuwać po każdej kompilacji, gdyż (w programach złożonych z więcej niż jednego pliku .cpp) znacznie przyspieszają rekompilację po wprowadzeniu małej zmiany w kodzie. - Azarien 2011-09-15 10:09
My to wiemy Azarien.Ale autor jak sam wspomniał używa codebloksa to malutkich projektów,a tam brak plików pośrednich to mu wielkiej różnicy nie robi - MasterBLB 2011-09-15 10:57

Pozostało 580 znaków

2011-09-15 09:28
Kumashiro
0

Project -> Properties -> Build targets -> [wybierz target] -> Objects output dir

Dlaczego ja tą opcje properties mam zablokowaną? - adx 2011-09-15 16:32
@adx: bo nie jestes w zadnym projekcie? - Kwpolska 2011-09-15 18:20
A jak mam plik źródłowy napisany w Devie i chce skompilować w Code::Block i żeby po kompilacji ustawić ten build target. Bo te opcje mam zablokowane. - adx 2011-09-17 14:16

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0