c++ allegro scrollowanie mapy

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-12 15:55
ziomek
0

a wiec pisze grę i chce scrollować mapę lecz gdy chce ruszyć postacią to postać się poruszy o kilka pixeli i nic więcej a mapa w ogóle się nie scrolluję

#include <allegro.h>
#include <iostream>
using namespace std;

int mapa_x=0;
int mapa_y=0;
int ludek_x=0;
int ludek_y=0;
int ludek_kierunek=0;
int ludek_klatka=0;
int frame=0;
BITMAP*teren=NULL;
BITMAP*bufor=NULL;
BITMAP*ludek=NULL;

int map[15][15]=
{
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15, 
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15, 
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15, 
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15, 
        15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,15,         
};
void wyswietl()
{
     int i;
     int j;
     for (int i=0;i<15;i++)
     {
         for (int j=0;j<15;j++)
        {                    
           blit(teren,bufor,
           (map[j + mapa_y][i + mapa_x]%4) * 40, 
           (map[j + mapa_y][i + mapa_x]/4) * 40,
           i * 40,j * 40,40,40);  
      }
         }

     };

 int main()
 {
     allegro_init();
     install_keyboard();
     set_color_depth(32);
     set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,600,480,0,0);                
     bufor=create_bitmap(600,480);
     teren=load_bitmap("teren.bmp",default_palette);
     ludek=load_bitmap ("ludek.bmp",default_palette);
     while (!key [KEY_ESC])
     {

         ludek_kierunek=0;

           if ((key[KEY_LEFT]) && (mapa_x>0) ) {ludek_kierunek=4,ludek_x--,mapa_x--;} 
           if ((key[KEY_RIGHT]) && (mapa_x<15)) {ludek_kierunek=2,ludek_x++,mapa_x++;} 
           if ((key[KEY_UP]) && (mapa_y >0)) {ludek_kierunek=1,ludek_y--,mapa_y--;} 
           if ((key[KEY_DOWN]) && (mapa_y<15)){ludek_kierunek=3,ludek_y++,mapa_y++;}
           rest(10);
           frame++;
           if (frame>40) frame=0;

           if (frame<20) {ludek_klatka=0;}
           else if (frame>=20 && frame <40) {ludek_klatka=1;}         
           wyswietl();
           masked_blit(ludek,bufor,ludek_kierunek*50, ludek_klatka*50 ,ludek_x,ludek_y,50,50);
           blit(bufor,screen,0,0,0,0,600,480);
           }

 destroy_bitmap(teren);
 destroy_bitmap(bufor);
 destroy_bitmap(ludek);
 allegro_exit();
 return 0;
     }
     END_OF_MAIN();
edytowany 1x, ostatnio: madmike, 2016-12-13 18:26

Pozostało 580 znaków

2011-09-12 16:14
0
  1. zastanow sie co to jest mapa_x,mapa_y, jak czesto sie zmienia jak wcisniesz klawisz i jaki to bedzie mialo wplyw na rysowanie mapy (priorytet)
  2. funkcja wyswietl: jest mozliwosc wyjscia poza zakres tablicy map
  3. ludek powinien stac w miejscu, mapa sie przesuwac (chyba ze przy samych brzegach mapy)

░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░

Pozostało 580 znaków

2011-09-12 21:22
ziomek
0

to może jakieś inne sugestie? bo dalej nie wiem co mam zrobić

Pozostało 580 znaków

2011-09-12 21:26
0

http://4programmers.net/Forum/C_i_C++/112176-przesuwanie_postaci_po_kafelkowej_mapie_o_32px


░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0