Projektowanie aplikacji UML

Odpowiedz Nowy wątek
2011-08-25 15:13
0

Witam, miałem za zadanie na uczelnie napisać aplikację (symulator przejście żaby przez ulicę, mniej więcej coś jak słynna gra Frogger z 1981 roku).
Aplikację napisałem. Działa.
Dokumentację zrobiłem, ale coś nie podobało się prowadzącemu.

Otóż nie za bardzo wiedziałem jak zrobić diagram klas. Zrobiłem jak umiałem, ale był on nieczytelny i nielogiczny. To co pokazałem wykłądowcy to "Diagram 1" w załącznikach.

Muszę to poprawić ale nie za bardzo wiem jak.
Czy któś mógłby mi powiedzieć tak na chłopski rozum, kiedy stosować kompozycje, agregacje i generalizacje? Nie regułę, tylko jakiś przykład praktyczny (fajnie by było gdyby był na przykładzie mojego projektu).
Już zacząłem trochę poprawiać. Może ktoś ma jakieś sugestie jak on by to zrobił? Ogólnie te klasy co są aktualnie utworzone można pozmieniać (np tworzyć nowe).
Nie za bardzo wiem, jak powiązać klase C_gra z resztą. Pasowałoby jakbym zrobił dwie oddzielne klasy C_gra oraz C_rysunek i wstawił tylko zależność między nimi?
W załączniku "Diagram 2" jest to co aktualnie mam zrobione.

Jak rozplanować to wszystko, żeby patrząc na to wszystko było logiczne?
Jak będzie potrzebny to mogę zamieścić cały kod programu.
Załączam także dokumentację z krótkim opisem działania programu.

Pozdrawiam.

Pozostało 580 znaków

2011-08-25 18:45
sad
0

Co się prowadzącemu nie podobało?

ten diagram>?

Pozostało 580 znaków

2011-08-25 20:41
0

Tak, powiedział że jest nielogiczny. Np jak jest C_rysunek dziedziczył po C_gra. Co w sumie nie jest logiczne bo po co w c_rysunek takie metody jak start(); (w tym przypadku gry) czy np. ilosc_zyc();

To mniej więcej mu sie nie podobało. Mówił, żeby zrobił to bardziej logicznie. I zastanowił się w którym miejscu jakie powinny być związki między klasami.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0