rysowanie zaawansowanych obiektów

0

Witam,
w jaki sposób rysować w OpenGL skomplikowane obiekty? jak dotąd tworzyłem proste obiekty z podstawowych figur geometrycznych(kwadrat, trójkąt, walec itp.) jednak teraz potrzebuję zrobić samolot. Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty". Czy można w jakiś sposób np. zaimportować pliki CADa lub Blendera? Albo są jakieś inne metody modelowania takich obiektów w openGL?

Z góry dzięki za pomoc

0

Google nie działa? http://code.google.com/p/lib3ds/ Jak byś sobie wpisał w Google: "import 3d do opengl" -> 6,440,000 wyników dajmy na to, że 0,01% z nich będzie trafny -> 644 strony! Na pewno coś tam jeszcze jest...

0

Wspomniany blender potrafi importować modele w różnych formatach m.in. cada więc jak chcesz coś takiego u siebie możesz podejrzeć kod, spróbować nie zaszkodzi.
Poza tym podstawowe wczytywanie np. .obj czy .lwo nie jest trudno zaimplementować samemu (są to najczęściej pliki tekstowe).

0

Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty".

Po wczytaniu z pliku samolot będzie tak samo kanciasty jakbyś go sam złożył. Z pliku wczytujesz listę np. trójkątów a następnie ją rysujesz, nie ma w tym nic magicznego...

0

Tyle tylko, że po imporcie z CAD'a jego "kanciatość" to ?? 30 000 ?? trójkątów, a jakby go sam miał tak składać to chyba by umarł...

0

dzięki wszystkim za odpowiedź. Faktycznie,rysowanie(a raczej pisanie) ręcznie wielu trójkątów tak, aby samolot był w miarę "gładki" byłoby dość żmudnym zajęciem. Skorzystam z OBJ

0

Jeszcze mała uwaga. Z tym obj jest tak, że jest niby specyfikacja ale programy 3d czasem eksportują "po swojemu" i model może wyświetlić się z błędami. Dlatego warto porównać pliki wygenerowane przez kilka popularnych aplikacji i starać się napisać własny importer w miarę uniwersalnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1