rysowanie zaawansowanych obiektów

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-07 19:26
0

Witam,
w jaki sposób rysować w OpenGL skomplikowane obiekty? jak dotąd tworzyłem proste obiekty z podstawowych figur geometrycznych(kwadrat, trójkąt, walec itp.) jednak teraz potrzebuję zrobić samolot. Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty". Czy można w jakiś sposób np. zaimportować pliki CADa lub Blendera? Albo są jakieś inne metody modelowania takich obiektów w openGL?

Z góry dzięki za pomoc


Pozostało 580 znaków

2011-07-07 20:07
0

Google nie działa? http://code.google.com/p/lib3ds/ Jak byś sobie wpisał w Google: "import 3d do opengl" -> 6,440,000 wyników dajmy na to, że 0,01% z nich będzie trafny -> 644 strony! Na pewno coś tam jeszcze jest...


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-07-07 20:20
0

Wspomniany blender potrafi importować modele w różnych formatach m.in. cada więc jak chcesz coś takiego u siebie możesz podejrzeć kod, spróbować nie zaszkodzi.
Poza tym podstawowe wczytywanie np. .obj czy .lwo nie jest trudno zaimplementować samemu (są to najczęściej pliki tekstowe).

Pliki .obj (graficzne) to nawet zawsze pliku tekstowe ;). Co do .lwo nie wiem ale pewnie tak samo. - msm 2011-07-07 21:02

Pozostało 580 znaków

2011-07-07 21:22
msm
0

Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty".

Po wczytaniu z pliku samolot będzie tak samo kanciasty jakbyś go sam złożył. Z pliku wczytujesz listę np. trójkątów a następnie ją rysujesz, nie ma w tym nic magicznego...

Pozostało 580 znaków

2011-07-07 21:58
cad
0

Tyle tylko, że po imporcie z CAD'a jego "kanciatość" to ?? 30 000 ?? trójkątów, a jakby go sam miał tak składać to chyba by umarł...

Pozostało 580 znaków

2011-07-07 22:25
0

dzięki wszystkim za odpowiedź. Faktycznie,rysowanie(a raczej pisanie) ręcznie wielu trójkątów tak, aby samolot był w miarę "gładki" byłoby dość żmudnym zajęciem. Skorzystam z OBJ


Pozostało 580 znaków

2011-07-07 23:28
0

Jeszcze mała uwaga. Z tym obj jest tak, że jest niby specyfikacja ale programy 3d czasem eksportują "po swojemu" i model może wyświetlić się z błędami. Dlatego warto porównać pliki wygenerowane przez kilka popularnych aplikacji i starać się napisać własny importer w miarę uniwersalnie.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0