Witam forumowiczów.
Mój problem jest następujący: Próbuje zrobic program który będzie symulować ruch aut na autostradzie tzn. chce żeby można było do niego wprowadzić ilośc jeżdzących aut na godzine oraz tak zwaną przepustowość autostrady , czyli np
Na godzine przejedzie 60 aut a przepustowość autostrady będzie np. 2 auta na min i się w tej chwili zacznie robić korek
Na chwile obecna zrobiłem coś takiego:
void __fastcall TForm4::Button1Click(TObject *Sender)
{
int x = 10 ;
int x2 = 70 ;
for (int i=0; i < 10; i++) {
//Rysuje kwadat (autko)
Form4->Canvas->Brush->Color = clBlue;
Form4->Canvas->Pen->Color = clBlue;
Form4->Canvas->Pen->Width = 1;
Form4->Canvas->Rectangle(x,120,x2,160);
Sleep(1000);
//zamalowuje kwadrat(autko)
Form4->Canvas->Brush->Color = clBlack;
Form4->Canvas->Pen->Color = clBlack;
Form4->Canvas->Pen->Width = 1;
Form4->Canvas->Rectangle(x,120,x2,160);
x = x+60;
x2 = x2+60;
}
Kod ten rysuje mi kwadrat na obrazku na którym mam narysowaną autostrade i przesuwa ten kwadrat (auto) co 1s. do przodu.
Teraz pytanie: Jak zrobic by jedno autko przesuwało się do przodu co 1s. a po trzech sek. zaczęło jechać drugie autko które również bedzie sie przesuwać co 1 sek. a po kojenych 3 sek będzie sie tworzyć kolejne 3 autko itd.(oczywiście to pierwsze autko również się będzie w dalszym ciagu przesuwac do końca image'u.)
Macie jakies pomysły?? Jesli coś jest nie zozumiałe to proszę pisac ;)