algorytm alpha beta

0

Witam, jestem w trakcie pisania gry konsolowej kolko i krzyzyk, zasady sa nastepujace: plansza 5/5 wygrywaja 4 w poziomie pionie lub po skosie. Mam problem z implementacja algorytmu dla posuniec komputera, jako ze plansza jest rozmiaru 5x5 wiec algorym min max bedzie chyba zwbyt wolny. Nie wiem za bardzo jak rozwiazac ten problem i przelozyc go na kod, prosze o jakies sugestie

0

min-max + ograniczenia i usprawnienia
ogranicz głębokość rekurencji (przy braku rozstrzygnięcia oceń kto ma lepszą pozycję, więcej możliwości do wygrania)
wykrywaj odwiedzone stany planszy - do jednego stanu gry prowadzi więcej niż jedna droga, jeśli wykryjesz, że analizowałeś już dany stan to nie ma powodu by powtarzać analizę dla tego stanu
staraj się zaczynać poszukiwania od sensownych ruchów
zakoduj na trwałe ruchy początkowe.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1