Witam, chciałbym się dowiedzieć czego należy uczyć się po nauce samego języka c++. Dokładnie chodzi o to, że poznałem język c++ czyli wiem co to jest dziedziczenie, polimorfizm, znam kontenery (takie jak wektor, lista itp itd) potrafię obsługiwać (stworzyć też, ale oczywiście z tak zaawansowaną jak np priority_queue to miałbym problemy ale pewnie bym stworzył) kolejkę (zwykłą i priorytetową). Znam i umiem wykorzystywać między innymi takie rzeczy jak auto_ptr. Może krócej to przeczytałem ze zrozumieniem symfonie c++ oraz pasje c++ oczywiście wykorzystując i robiąc wszystkie ćwiczenia zawarte w książkach. Jednak znając sam język nic się nie zaprogramuje samemu. Co najlepiej później zacząć się uczyć? WinApi, QT czy jeszcze coś innego? Samego języka nauczyłem się pod linuxem i oczywiście nie jest też przeszkodą nadal robić pod nim programy ale wydaje mi się, że lepiej nauczyć się programować dla Windows, chyba, że się myle. Jak myślicie?
Polecam jeszcze nauczenie korzystania się z socektów, czyli jak program połączyć z internetem. Potem warto zakręcić się wokół programów z GUI, a do tego osobiście polecam Qt - http://doc.qt.nokia.com/4.6/index.html - pełna dokumentacja.
Jeśli zaś chodzi o ostatnie zdanie - nie uczymy się programować pod konkretny system. W obecnych czasach powinno się tworzyć aplikacje multi-systemowe czy jak to tam się nazywa, czyli takie, które będą obsługiwane zarówno na linuxie jak i Windowsie. Przy programowaniu na tym poziomie, wielkiej różnicy w sumie nie będzie.
A mogłbyś może troche rozwinąć temat programowania sieciowego? Tzn w jakim kierunku książek mam szukać. Bo jest kupa typu WinApi Qt itp itd, a nie znalazłem niczego co by wskazywało na programowanie sieciowe.
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać odnośnie tematu "umiem c++" http://i.imgur.com/pheMD.png ;)
Teraz poważniej imho warto poznać WinAPI, ale tak podstawy podstaw - zaraz mnie ktoś zbeszta - fajnie jest wiedzieć co się kryje pod maską różnych frameworków, bibliotek itd. Oby nie pisać w tym czegoś większego niż 2 okienka.
Co do wyboru tego w czym chcesz pisać okienka to dobrze by było poznać trochę z kilku bibliotek i zagłębić się po prostu w tą, która Ci będzie najbardziej odpowiadać. Do wyboru jest wiele(kolejność przypadkowa):
- Qt
- wxWidgets
- MFC
- GTKmm (czy jakoś tak)
Co do programowania sieciowego to rzeczywiście sockety się przydadzą, ale nie koniecznie na samym początku. Różne biblioteki mają wrappery(opakowują w klasy) sockety np. MFC.
Tego wszystkiego nie koniecznie musisz się uczyć z książek. Jest wiele przystępnych tutoriali, a i tak książki nauczą Cię jedynie podstaw, do reszty (nie)stety pozostaje dokumentacja - bez angielskiego się nie obejdzie.
No i podstawa: kodzić, kodzić i jeszcze więcej kodzić ;)
//aaa i jeszcze wypadałoby ćwiczyć algorytmikę jako taką np. rozwiązuj sobie zadania ze spoj.pl
Nic tak nie uczy jak praktyka:) Natkniesz sie na nowe problemy, nauczysz sie je rozwiazywac, wiedza pojdzie do przodu:)
Mysle ze na pocztaek dobry bylby jakis czat albo programik do przesylania plikow. I w trakcie tworzenia bedziesz widział co jest przydatne.
To jeżeli umiesz już C++ to teraz naucz się programować bo bez tego ta wiedza na nic ci się nie przyda.
Witam po przerwie, nie mogłem się odezwać, problemy chorobowe. byku_guzio Rewelacyjny komiks :D zabrałem się teraz za bibliotekę curl i do tego zaczynam się bawić QT. Zobaczymy jak to pójdzie. Dzięki za stronę sjp. Nie wiedziałem, że taka istnieje, ale z chęcią zadania algorytmiczne porozwiązuje :)