QT Creator i obsługa własnych klas

0

Cześć!
Chciałbym stworzyć interfejs graficzny do swojego programu w QT Creator, jednak nie wiem, w jaki sposób zrobić, aby klasy z MainWindow obsługiwały dane z moich klas. Mam klasę Medium:

class Medium {
public:
string getSubstanceName();
(...)
}
 

Pliki z tą klasą i akcesorami dołączyłem do projektu (do pliku main.cpp). Stworzyłem przycisk i funkcję która ma obsługiwać kliknięcie w niego. W jaki sposób zrobić, aby klikając przycisk wywoływała się funkcja getSubstanceName obiektu klasy Medium?
Robiłem to w C++ Builderze, jednak tutaj jest trochę inaczej:
mainwindow.h z definicją klasy MainWindow
mainwindow.cpp z konstruktorem klasy MainWindow i stworzoną przeze mnie funkcją PushButton()
main.cpp z funkcją main (w C++ Builderze nie było funkcji main)

Oczywiście tworząc obiekt typu Medium w funkcji main, funkcja PushButton "nie widzi" tego obiektu...

0

Podstawowe zasady C++ nadal obowiązują: obiekt twojego typu musi być albo polem w klasie okna, albo być zmienną globalną.

0

Czyli obiekt klasy Medium umieszczam w klasie MainWindow?

0

Dokładnie tak. Co więcej jeśli chciałbyś w przyszłości wykorzystywać w twojej klasie sygnały i sloty musiałbyś wywołać makro Q_OBJECT, a żeby to zrobić twoja klasa musiałaby dziedziczyć przynajmniej po QObject :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1