tworze sobie projekt gui w qt creator, w nim uruchamim designer i robie sobie przyciski, teraz chce dopisac wlasny slot, jak to zrobic?
pliku *.ui nie moge przeciez edytowac jak kodu ?
z gory dzieki za pomoc
tworze sobie projekt gui w qt creator, w nim uruchamim designer i robie sobie przyciski, teraz chce dopisac wlasny slot, jak to zrobic?
pliku *.ui nie moge przeciez edytowac jak kodu ?
z gory dzieki za pomoc
slot definiujesz w klasie widgetu. Łączysz go również tam lub przy pomocy designera w QtCreatorze.
ok, w klasie widgetu stworzylem slot
i gdy wracam do designera to w liscie dostepnych slotow, nie ma tam tego mojego
Bo musisz go tam dodać. Masz tam button z '+'.
sorry, najsampierw edit potem ten plusik.
no po klinieciu + moge dodac sygnal, slot i elementy na ktore one dzialaja
ale po rozwinieciu listy dostepnych slotow, dalej sa tylko te "fabryczne"
jakie edit, gdzie ono jest ?
jak nie potrafisz przez designera to połącz connect'em w konstruktorze :]
zwróć uwagę, że w okienku gdzie wybierasz slot masz button edit ... w nim również możesz dodać swój slot. Poczytaj sobie dokładniej o QtCreatorze.
zaraz chyba wroce do kodzenia, a nie bede sobie utrudnial zycie tym designerem...
brak dostepu do kodu pliku *.uj na moje oko strasznie zaciemnia projekt
w ten sposob dodac ?
chyba cos zle bo nie dziala
#include "mainwindow.h"
#include "ui_mainwindow.h"
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->pushButton,SIGNAL(clicked()), this, SIGNAL(kolor()));
}
MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
}
void MainWindow::changeEvent(QEvent *e)
{
QMainWindow::changeEvent(e);
switch (e->type()) {
case QEvent::LanguageChange:
ui->retranslateUi(this);
break;
default:
break;
}
}
void MainWindow::kolor()
{
ui->pushButton->setText("W");
}