Obsługa wejścia/wyjścia - alternatywa dla SDL ?

0

Witam, aktualnie zabrałem się za projekt klona minecrafta w C++. Od razu mówię, że nie mam zamiaru go jakoś komercyjnie publikować czy coś w tym stylu bo byłby to plagiat. To tylko dla zabawy i edukacji.

Zacząłem już projekt w SDL ale tak pisałem i teraz mam dylemat bo w końcu dotarło do mnie, że SDL to raczej Software albo nisko poziomowy OpenGL, a jak to ma być klon minecrafta w C++ z efektami graficznymi to będę potrzebował pomocy karty graficznej niż tylko samego procesora aby renderować face'y multum bloków 64x64.

Czy ktoś ma jakąś ciekawą alternatywę dla obsługi wejścia/wyjścia ? Czy lepiej odstawić takie biblioteki i programować bez pomocy ?

System dźwiękowy już obrałem: FMOD.

Pozdrawiam

0

Amnesia jest napisana w SDLu i jakoś działa dobrze.

SDL zapewnia jedynie okienko dla OpenGLa, a do samego OGLa wiele do gadania nie ma. OGL normalnie działa z pełnym przyspieszeniem sprzętowym. Chyba że używasz rysowania po wyniku z OpenGLa - wtedy faktycznie z 80 FPSów robi się 10.

W grze typu Minecraft musisz się pobawić z algorytmami do optymalizacji: rysowanie takiej ilości bloków jest nieopłacalne, musisz wyznaczyć bloki do rysowania.

Co do wejścia/wyjścia to masz jeszcze GLUTa, albo bezpośrednio systemowe: WinAPI i X11.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1