Czekanie jakiegoś czasu w C++

0

Wie ktoś jaka funkcja w c++ odpowiada funkcji delay w pascalu. Fajnie by było żeby dało się czekać 1/60 s

0

Sleep z windows.h

0

czyli pisze sobie
#include <windows.h>
potem gdzieś w trakcie
sleep(42); tak??
Te bibliotekę muszę linkować??

0

tak

0

A co powiesz jakby kolo chciał to na *niksa?

0

na uniksie jest sleep() i usleep() tylko nie potrzeba <windows.h>
nie pamiętam, chyba jest w <stdlib.h>

0

zrobiłem _sleep(17); z biblioteki <time.h>

0

Teraz tylko problem w tym, czy w ogóle powinieneś używać sleep. ;) 1/60 sekundy? Czyżbyś robił jakąś animację w Allegro i chciał uzyskać fps równy 60? Jeśli tak, to są lepsze metody, poszukaj na forum Allegro (pamiętam, że kiedyś pojawił się temat podobny do "fixed fps is easy, avoiding cpu 100% is not" i tam był przykładowy kod). W aplikacji GUI również są lepsze metody na czekanie, na przykład timery. W aplikacji konsolowej... Nie bardzo rozumiem w jaki sposób byłoby to przydatne.

1

Raz potrzebowałem użyć "czekania" i używałem takiego kodu z http://www.cplusplus.com/reference

#include <time.h>
/*


*/
void wait(int seconds)
{	
	clock_t endwait;
	endwait = clock () + seconds * CLOCKS_PER_SEC ;
	while (clock() < endwait) {}
}
 

Łatwo to przerobić na jednostkę opartą na minutach która w moim przypadku była najodpowiedniejsza.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1