Deklarowanie i wypełnianie 2-wymiarowej tablicy tekstem

0

Witam. Jestem uczniem i w ramach treningu postanowiłem napisać program do gry w pokera.
Chaciałem użyć dwuwymiarowej tablicy do prezentacji talii kart, aby rozdzielić już na samym początku kolory. Jednak nijak nie mogę poprawnie zakodować tej tablicy, nie mam pojęcia jak się za to zabrać.

Chciałbym uzyskać coś na wzór:

 string talia[4][6]={{ '9_karo', '10_karo', 'Walet_karo', 'Dama_karo', 'Krol_karo', 'As_karo'}, 
                                         { '9 trefl', '10 trefl', 'Walet trefl', 'Dama trefl', 'Krol trefl', 'As trefl'}, 
                                         { '9 pik', '10 pik', 'Walet pik', 'Dama pik', 'Krol pik', 'As pik'},
                                         { '9 kier', '10 kier', 'Walet kier', 'Dama kier', 'Krol kier', 'As kier'}};

Z góry dziękuje za uwagę i poświęcony czas.

0

Zamiast '9_karo' itd daj "9_karo".
Ogólnie proponowałbym zrobić dwie tablice, w jednej byś trzymał kolor a w drugiej wartość a każdej karcie odpowiadała by para liczb.

0

W tym wypadku deklarujesz tablicę trójwymarową - string sam w sobie jest tablicą, więc wystarczy, że zadeklarujesz go tak:

string talia[6]

0
Blood napisał(a)

W tym wypadku deklarujesz tablicę trójwymarową - string sam w sobie jest tablicą, więc wystarczy, że zadeklarujesz go tak:

string talia[6]

  1. Nie prawda, że deklaruje tablicę trójwymiarową...
  2. string NIE jest tablicą!!!
0

@marseel:

Dzięki bardzo, taka mała rzecz, a krwi napsuje.
Przemyślę wszystkie za i przeciw dwóch tablic, jednak chyba pozostanę przy jednej.

0

W sumie to teraz to już jest chyba obojętne ale gdybyś na początku zrobił dwie tablice to byś miał mniej pisania, bo nie musiałbyś pisać wszystkich możliwości tylko wszystkie kolory i wartości i potem tylko odpowiednio parować.

0

"costam" --> string literal (typ - const char[n])
'c' --> char literal (typ - const char)
'costam' --> warning: character constant too long for its type ;)

std::string tablica[5];

To tablica jednowymiarowa obiektów klasy std::string (pamiętamy, że typedef basic_string<char> string; )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1