WinApi C++ problem z rysowaniem po tyle

0

Witam wszystkich, jestem tu nowy.... Mam problem z narysowaniem lini na obrazku, które funkcjonuje u mnie jako tlo, moze ktos wie jak rozwiazac mój problem:
w momencie gdy licznik jest 2 na tle ma zostać narysowana linia.. poniższy kod nie dziala podejrzewam ze ma to zwiazek z wczytaniem bitmapy-tla

kod:
case WM_PAINT:
{
PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc=::BeginPaint(hwnd,&ps);
HBITMAP hbmLas, hbmOld;
hbmLas = (HBITMAP)LoadImage(NULL, "mapa.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
HDC hdcOkno = GetDC(hwnd), hdcNowy = CreateCompatibleDC(hdc);
BITMAP bmInfo;
GetObject(hbmLas, sizeof(bmInfo), &bmInfo);
SelectObject(hdcNowy, hbmLas);
BitBlt(hdc,w_-720,h_-695, bmInfo.bmWidth, bmInfo.bmHeight, hdcNowy, 0, 0, SRCCOPY);
ReleaseDC(hwnd, hdc);
SelectObject(hdcNowy, hbmOld);
DeleteDC(hdcNowy);
DeleteObject(hbmLas);

     if(licznik==2)
     {
      HPEN hpen1=::CreatePen(PS_SOLID,3,RGB(0,0,255));
      ::SelectObject(hdc,hpen1);             
      MoveToEx(hdc,x1,y1,0);
      LineTo(hdc,x2,y2);              
     }                     
     ::EndPaint(hwnd,&ps);
    }
     break;           
        
    default:                      /* for messages that we don't deal with */
        return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
}
1

Trochę przesadziłeś , WM_PAINT jest wywoływany wielokrotnie w czasie działania aplikacji więc po co ładujesz
bitmapę w tym komunikacie ?
hbmLas = (HBITMAP)LoadImage(NULL, "mapa.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
Zrób to w WM_CREATE lub WinMain ...
//--------------------------------

bitmapa*wsk_bmp ;

 class bitmapa {
                 BITMAP bm;
                 HBITMAP hbmpMyBitmap, hbmpOld;
                 HDC hdcMemory ;
          public :
                int x , y ;
                bitmapa(char*,HINSTANCE) ;
                void Show_Bmp(HDC) ;
                };
//------------------------------------------------------------------
/*********************************************************/
bitmapa::bitmapa(char*nazwa,HINSTANCE zad_a)
{
    hbmpMyBitmap= LoadBitmap(zad_a,nazwa);

    GetObject( hbmpMyBitmap,sizeof(BITMAP), &bm);
      x = bm.bmWidth ;
      y = bm.bmHeight ;
}                                                          
/*************************************************************/
void bitmapa::Show_Bmp(HDC h_dc)
{
  hdcMemory = CreateCompatibleDC(h_dc);
  hbmpOld = SelectObject(hdcMemory,hbmpMyBitmap);
  BitBlt(h_dc,0,0,bm.bmWidth,bm.bmHeight,hdcMemory,0,0,SRCCOPY);
  SelectObject(hdcMemory, hbmpOld);
  DeleteDC(hdcMemory);
}  
//------------------------------------------------------------------
int WINAPI WinMain(HINSTANCE zad, HINSTANCE, LPSTR, int trybOkna)
{


     //....

     //... 
     wsk_bmp = new  bitmapa("opis",zad) ;

  // Wyświetl okno
  ShowWindow(okno, trybOkna);
  UpdateWindow(okno);             // gen WM_PAINT 


   //....

  //.....

     return komunikat.wParam;
}
//------------------------------------------------------------------------
LRESULT CALLBACK ProcOkna(HWND okno, UINT komunikat, 
                           WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    switch(komunikat)

    {
     case WM_PAINT  :{
      
                       PAINTSTRUCT paint;
                       HDC kont = BeginPaint(okno,&paint);

                  wsk_bmp -> Show_Bmp(kont) ;

                       EndPaint(okno,&paint);
                      
                       return 0; 
                             }

    case WM_DESTROY:

      delete wsk_bmp ;
      PostQuitMessage(0); /* zakończ program */
      return 0;
      
          default:
      return DefWindowProc(okno, komunikat, 
      wParam, lParam);

   }

}

Akurat tutaj bmp mam ładowane z zasobów przez dołączenie pliku .rc do projektu ale można bezpośrednio z pliku
// plik image.rc

opis BITMAP portop.bmp
0

wm_pain odpowiada za odmalowanie okna po akcji, jeśli zrobię tak jak mówisz to czy po wykonaniu jakiejś akcji okno nie zostanie odmalowane i zniknie bitmapa??

już sprawdziłem, gdy wywołuje to w wm_create w ogóle nie rysuje mapy w winmain daje identyczne efekty, albo robię cos zle....

a czy po wczytywaniu bitmapy tak jak proponujesz bede mogl rysowac po niej, bo mnie tylko na tym zalezy....

void bitmapa::Show_Bmp(HDC__*)': invalid conversion from void*' to `HBITMAP__*'
bład pokazuje w tej linijce:
hbmpOld = SelectObject(hdcMemory,hbmpMyBitmap);

a jak z tym sobie poradzic??

0

Nie wiem , z jakiego środowiska korzystasz ? w pliku windef.h są makra definiujące odpowiednie typy aby pasowały do wywołań funkcji
np.

#if !defined(_MAC) || !defined(GDI_INTERNAL)
#ifdef STRICT
typedef void NEAR* HGDIOBJ;  //// <<=================
#else
DECLARE_HANDLE(HGDIOBJ);
#endif
#endif

DECLARE_HANDLE(HKEY);
typedef HKEY *PHKEY;

#if !defined(_MAC) || !defined(WIN_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HACCEL);
#endif
#if !defined(_MAC) || !defined(GDI_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HBITMAP);   //// <<<==============
DECLARE_HANDLE(HBRUSH);      
#endif
#if(WINVER >= 0x0400)
DECLARE_HANDLE(HCOLORSPACE);
#endif /* WINVER >= 0x0400 */
#if !defined(_MAC) || !defined(GDI_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HDC);
#endif
DECLARE_HANDLE(HGLRC);          // OpenGL
DECLARE_HANDLE(HDESK);
DECLARE_HANDLE(HENHMETAFILE);
#if !defined(_MAC) || !defined(GDI_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HFONT);
#endif
DECLARE_HANDLE(HICON);
#if !defined(_MAC) || !defined(WIN_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HMENU);
#endif
DECLARE_HANDLE(HMETAFILE);
DECLARE_HANDLE(HINSTANCE);
typedef HINSTANCE HMODULE;      /* HMODULEs can be used in place of HINSTANCEs */
#if !defined(_MAC) || !defined(GDI_INTERNAL)
DECLARE_HANDLE(HPALETTE);
DECLARE_HANDLE(HPEN);
#endif
DECLARE_HANDLE(HRGN);

Pewnie trzeba dodać lub "oddefiniować" jakąś stałą na początku programu .
np. W C++ Builder Aby korzystać z wywołań fun WinApi z pominięciem przedefiniowanych VCL należy wrzucić na początek pliku przed windows.h

#define STRICT 

ale tylko jeśli jednocześnie korzystam z VCL .
Prototyp funkcji jest :

HGDIOBJ SelectObject(

    HDC hdc,	// handle of device context 
    HGDIOBJ hgdiobj 	// handle of object  
   );

tak że bezpośrednio nie pasuje tam pakowanie HBITMAP bez odpowiednich działań preprocesora ...
Źle wywołujesz LoadImage jeśli ładujesz bmp z pliku musisz ustawić dodatkową funkcją katalog bieżący dla bmp lub podać ścieżkę bezwzględną
inaczej LoadImage może nie odnaleźć pliku .bmp
Dlatego warto jednak użyć pliku .rc i zasobów .
Z pliku:

 hbmpMyBitmap= (HBITMAP)LoadImage(zad_a/*HINSTANCE*/, "C:\\mapa.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);

Ps.U mnie kompiluje się pod C++ Builder bez problemu (ładuje również z pliku)...

0

ja korzystam z dev c++ wiem ze to lipa ale tak na studiach mamy i tak zostalo na razie ok dzieki sprawdze to co napisales i dam znac ;) pozdro;)

wstawie kod calego pliku moze looknij i zobacz czy czegoś źle nie zrobilem...
http://4programmers.net/Pastebin/940

0

E , lipny błąd , wymagane było rzutowanie wartości zwracanej .
Pozostaje kwestia skalowania bitmapy do rozmiaru okna .
To działa pod Dev , tylko wrzuć własną nazwę bitmapy ..

#include <windows.h>
//------------------------------------------------------------------------------
 class bitmapa {
                 BITMAP bm;
                 HBITMAP hbmpMyBitmap, hbmpOld;
                 HDC hdcMemory ;
          public :
                int x , y ;
                bitmapa(const char*,HINSTANCE) ;
                void Show_Bmp(HDC) ;
                };
//------------------------------------------------------------------------------
/*********************************************************/
bitmapa::bitmapa(const char*nazwa,HINSTANCE zad_a)
{
 hbmpMyBitmap= (HBITMAP)LoadImage(zad_a/*HINSTANCE*/,nazwa, IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
 GetObject( hbmpMyBitmap,sizeof(BITMAP), &bm);
      x = bm.bmWidth ;
      y = bm.bmHeight ;
}                                                          
/*************************************************************/
void bitmapa::Show_Bmp(HDC h_dc)
{
hdcMemory = CreateCompatibleDC(h_dc);
hbmpOld = (HBITMAP)SelectObject(hdcMemory,hbmpMyBitmap);
BitBlt(h_dc,0,0,bm.bmWidth,bm.bmHeight,hdcMemory,0,0,SRCCOPY);
SelectObject(hdcMemory, hbmpOld);
DeleteDC(hdcMemory);
}
//------------------------------------------------------------------------------
/*  Declare Windows procedure  */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);

/*  Make the class name into a global variable  */
char szClassName[ ] = "WindowsApp";

bitmapa*wsk_bmp ;

int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,
                    HINSTANCE hPrevInstance,
                    LPSTR lpszArgument,
                    int nFunsterStil)

{
    HWND hwnd;               /* This is the handle for our window */
    MSG messages;            /* Here messages to the application are saved */
    WNDCLASSEX wincl;        /* Data structure for the windowclass */

    /* The Window structure */
    wincl.hInstance = hThisInstance;
    wincl.lpszClassName = szClassName;
    wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure;      /* This function is called by windows */
    wincl.style = CS_DBLCLKS;                 /* Catch double-clicks */
    wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);

    /* Use default icon and mouse-pointer */
    wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
    wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
    wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);
    wincl.lpszMenuName = NULL;                 /* No menu */
    wincl.cbClsExtra = 0;                      /* No extra bytes after the window class */
    wincl.cbWndExtra = 0;                      /* structure or the window instance */
    /* Use Windows's default color as the background of the window */
    wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;

    /* Register the window class, and if it fails quit the program */
    if (!RegisterClassEx (&wincl))
        return 0;

    /****************************************************/


     wsk_bmp = new  bitmapa("C:\\portop.bmp",hThisInstance) ;  ///<<<<<<<<<<<<<<<< TU ŁADUJEMY I TWORZYMY BMP


   /****************************************************/
     
    /* The class is registered, let's create the program*/
    hwnd = CreateWindowEx (
           0,                   /* Extended possibilites for variation */
           szClassName,         /* Classname */
           "Windows App",       /* Title Text */
           WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
           CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */
           CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */
           544,                 /* The programs width */
           375,                 /* and height in pixels */
           HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */
           NULL,                /* No menu */
           hThisInstance,       /* Program Instance handler */
           NULL                 /* No Window Creation data */
           );

    /* Make the window visible on the screen */
    ShowWindow (hwnd, nFunsterStil);

    /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
    while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))
    {
        /* Translate virtual-key messages into character messages */
        TranslateMessage(&messages);
        /* Send message to WindowProcedure */
        DispatchMessage(&messages);
    }

    /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
    return messages.wParam;
}


/*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */

LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    switch (message)                  /* handle the messages */
    {
        case WM_DESTROY:
             
            delete wsk_bmp ;        // <<===== zniszczenie obiektu
             
            PostQuitMessage (0);       /* send a WM_QUIT to the message queue */
            
         case WM_PAINT  :
          {
      
                PAINTSTRUCT paint;
                HDC kont = BeginPaint(hwnd,&paint);
                       
                     /************************************************/

                       wsk_bmp -> Show_Bmp(kont) ;   // <<<++++ TU NIE ŁADUJEMY , TYLKO WYSWIETLAMY

                    /************************************************/
                  
                EndPaint(hwnd,&paint);
                       
                       return 0; 
         }

        default:                      /* for messages that we don't deal with */
            return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
    }

    return 0;
} 

PS> Weź ten szkielet kodu w*ol resztę , jak juz powiedzie się wyświetlenie bmp dokładaj resztę , bo zginiesz w tym makaronie ...

0

wielkie dzięki, działa to co mi tu dałeś, tylko nadal nie mogę narysować na tym tle lini.... jak mogę sobie z tym poradzić??

juz dalem sobie rade, dzieki za pomoc;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1