Witam!

Pisze właśnie MMO w kilku bibliotekach jedną z ważniejszych jest Allegro no i jest taki problem:Mam scroolowaną kafelkową mapę i ona zajmuje całe okno chociaż chce mieć trochę miejsca aby zrobić panel postaci życie,doświadczenie,lvl,ekwipunek i takie tam...No i właśnie nie mogę zmniejszyć widocznej przestrzeni jedyne co mogę zrobić to aby to co widać było jedyną powierzchnią na tej planszy ):

Proszę o szybką pomoc na dole umieszczam kod źródłowy(nie cały aby nie zaspamować tematu :P):

//...
class Cpostac
{
public:
unsigned short hp;      
int Doswiadczenie;      
long level;      
int postac_x;      
int postac_y;
int frames;
bool kolizja;
vector<int> ekwipunek;

};//średnik konieczny!!!
//...
bufor = create_bitmap(50*32,50*32);
//...
while( speed > 0)
    {
  if( key[KEY_LEFT]) {uzytkownik.postac_x--; map_x = map_x + 3;}
  if( key[KEY_RIGHT]) {uzytkownik.postac_x++; map_x = map_x - 3;}
  if( key[KEY_UP]) {uzytkownik.postac_y--;map_y = map_y + 3;}
  if( key[KEY_DOWN]) {uzytkownik.postac_y++;map_y = map_y - 3;}     
  
  speed--;
    }
//...
for (int y=0; y < 50; y++)// |
for (int x=0; x < 50; x++)// |
{//for begin
blit(trawa,bufor,0,0,x*32+map_x,y*32+map_y,200,200);
}//for end
masked_blit(postac,bufor,0,0,uzytkownik.postac_x,uzytkownik.postac_y,postac->w,postac->h);   
blit(bufor,screen ,0,0,0,0,3640,3480); 

PS. To mój pierwszy temat więc jak coś nie tak to sorry :)