[Allegro] Szybka piłka, bmp, pcx, lbm, tga

0

Pytanie, poszukałem na wiki jednak niewiele jest à propos zastosowania danego formatu do danego zadania.

load_bmp - dla formatu BMP
load_pcx - dla formatu PCX
load_lbm - dla formatu LBM
load_tga - dla formatu TGA

Ktoś może opisać co do czego służy albo w czym najlepiej trzymać grafikę do GUI?

0

Kazdy z tych formatow masz na wikipedii opisany, a jesli chodzi o rade czego uzywac do gier to ja polecam PNG lub TGA.

0

Tak, opisany ale nie ma nic o np. %kompresji, stopniu jakości (pisze albo stratna albo bezstratna).
TGA jest opisane ładnie ale byłem ciekaw pozostałych trzech.

0

za wikipedia.com odnosnie BMP:

Value   Identified by   Compression method  Comments
0   BI_RGB  none    Most common
1   BI_RLE8     RLE 8-bit/pixel     Can be used only with 8-bit/pixel bitmaps
2   BI_RLE4     RLE 4-bit/pixel     Can be used only with 4-bit/pixel bitmaps
3   BI_BITFIELDS    Bit field   Can be used only with 16 and 32-bit/pixel bitmaps.
4   BI_JPEG     JPEG    The bitmap contains a JPEG image
5   BI_PNG  PNG     The bitmap contains a PNG image
0

BMP — brak kompresji –> ogromny rozmiar pliku
PCX — słaba kompresja bezstratna –> sprawdzi się przy bardzo prostej grafice, ale już zdjęcia będą takiego rozmiaru co bmp. format przestarzały.
LBM — słaba kompresja bezstratna –> jak pcx. format przestarzały i do tego egzotyczny.
TGA — brak kompresji lub słaba kompresja bezstratna –> z tych czterech na pewno najlepszy, ale zamiast tego przydałyby się

PNG — silna kompresja bezstratna –> do grafiki
JPG — kompresja stratna o regulowanej jakości –> do zdjęć

t0m_k-tmp napisał(a)

za wikipedia.com odnosnie BMP:
Jeszcze nie widziałem, by BMP zawierało jakikolwiek inny strumień poza RGB. prawdopodobieństwo że taki udziwniony plik utworzysz i otworzysz jest niewielke ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0