[Allegro] Szybka piłka, bmp, pcx, lbm, tga

0

Pytanie, poszukałem na wiki jednak niewiele jest à propos zastosowania danego formatu do danego zadania.

load_bmp - dla formatu BMP
load_pcx - dla formatu PCX
load_lbm - dla formatu LBM
load_tga - dla formatu TGA

Ktoś może opisać co do czego służy albo w czym najlepiej trzymać grafikę do GUI?

0

Kazdy z tych formatow masz na wikipedii opisany, a jesli chodzi o rade czego uzywac do gier to ja polecam PNG lub TGA.

0

Tak, opisany ale nie ma nic o np. %kompresji, stopniu jakości (pisze albo stratna albo bezstratna).
TGA jest opisane ładnie ale byłem ciekaw pozostałych trzech.

0

za wikipedia.com odnosnie BMP:

Value 	Identified by 	Compression method 	Comments
0 	BI_RGB 	none 	Most common
1 	BI_RLE8 	RLE 8-bit/pixel 	Can be used only with 8-bit/pixel bitmaps
2 	BI_RLE4 	RLE 4-bit/pixel 	Can be used only with 4-bit/pixel bitmaps
3 	BI_BITFIELDS 	Bit field 	Can be used only with 16 and 32-bit/pixel bitmaps.
4 	BI_JPEG 	JPEG 	The bitmap contains a JPEG image
5 	BI_PNG 	PNG 	The bitmap contains a PNG image
0

BMP — brak kompresji –> ogromny rozmiar pliku
PCX — słaba kompresja bezstratna –> sprawdzi się przy bardzo prostej grafice, ale już zdjęcia będą takiego rozmiaru co bmp. format przestarzały.
LBM — słaba kompresja bezstratna –> jak pcx. format przestarzały i do tego egzotyczny.
TGA — brak kompresji lub słaba kompresja bezstratna –> z tych czterech na pewno najlepszy, ale zamiast tego przydałyby się

PNG — silna kompresja bezstratna –> do grafiki
JPG — kompresja stratna o regulowanej jakości –> do zdjęć

t0m_k-tmp napisał(a)

za wikipedia.com odnosnie BMP:
Jeszcze nie widziałem, by BMP zawierało jakikolwiek inny strumień poza RGB. prawdopodobieństwo że taki udziwniony plik utworzysz i otworzysz jest niewielke ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1