Dwa okna

0

Witam, mam taki oto problem. Piszę sobie gry za pomocą Allegro i SDL'a. Osobiście Allegro bardziej mi się podoba, ale czytałem, że SDL jest dużo szybszy. W allegro mam funkcje do wypisywania tekstu i wartości zmiennych na ekranie. W SDL'u pewnie tez coś takiego bym znalazł, albo napisał własną korzystającą ze sprite'a. Ale moje pytanie brzmi tak: czy można zrobić tak, żeby pokazywały się dwa okienka: jedna konsola (czarna) gdzie wypisywałyby mi się wartości zmiennych oraz może jakieś komunikaty, a drugie z grą - grafiką 2d. Wiecie o co mi biega, nie?

Jeżeli nie da się takiego czegoś zrobić, to ja o tym nie wiedziałem.

0

w SDL czy Allegro? zdecyduj się w czym piszesz...

0

da się. Kiedyś o tym czytałem. Poszukaj w google o konsoli w winapi (wiem, winapi jest be ale nic innego nie znalazłem...) Jeśli nie znajdziesz to podrzucę link jak wbiję na kompa (teraz piszę z komórki).

0

gdy tworzysz w swoim środowisku graficzny projekt to w opcjach projektu ustaw aplikację jako konsolowa, a nie gui, w tedy w tle wyświetlać ci się będzie konsola którą możesz spokojnie obsłużyć.

0

matek3005, zły pomysł. Zależy, czy biblioteka jest nakładką na winapi czy działa inaczej. W każdym razie, aplikacje konsolowe mają funkcję Main(), a okinkowe WinMain(). Już lepiej znaleźć konsolę przez Winapi - to ma jeszcze jedną zaletę - można wyczyniać z tą konsolą co się chce.

Edit: znalazłem. To się nazywa konkretnie "asynchroniczna konsola". Daję link: http://regedit.gamedev.pl/productions/artykuly/AsynchronicznaKonsola.php5

0
Azarien napisał(a)

w SDL czy Allegro? zdecyduj się w czym piszesz...
W obu by mi się to przydało ;-)
//-------------

olo16 napisał(a)

matek3005, zły pomysł. Zależy, czy biblioteka jest nakładką na winapi czy działa inaczej. W każdym razie, aplikacje konsolowe mają funkcję Main(), a okinkowe WinMain(). Już lepiej znaleźć konsolę przez Winapi - to ma jeszcze jedną zaletę - można wyczyniać z tą konsolą co się chce.

Edit: znalazłem. To się nazywa konkretnie "asynchroniczna konsola". Daję link: http://regedit.gamedev.pl/productions/artykuly/AsynchronicznaKonsola.php5

Dzięki Olo16 znalazłem to: http://4programmers.net/C/Artykuły/Prosta_konsola_dla_programów_okienkowych_w_WinAPI
O coś takiego mniej więcej mi chodziło i jak na razie powinno mi wystarczyć. A poza tym dzięki wszystkim :)
//-------------
Mam takie pytanie, może trochę dziwne, ale w którym przypadku program będzie działał szybciej (teraz chodzi mi o SDL'a).
Załóżmy, że chce żeby pokazał się obrazek o wymiarach np. 640x480.

  1. mając te 640*480 linijek
    *((Uint32 *) screen -> pixels + i * screen->w + j) = 0xEAE1D800; wrzucam to do screena za każdym razem jak chce ten obrazek wyświetlić.

  2. tworzę oddzielną powierzchnie, potem laduje tam 640*480 linijek
    *((Uint32 *) pow -> pixels + i * pow->w + j) = 0xEAE1D800;i potem jak chce wyświetlić obrazek to wrzucam te powierzchnie do screena.

Potem jest oczywiście
SDL_Flip(screen);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1