Inne zachowanie programu na XP/Vista

0

Mam program, który na Windowsie XP działa poprawnie, natomiast na Windows Vista się zawiesza. Program był budowany o czyste winapi (biblioteka windows.h). Na Viście jak np. uruchamia się wygaszacz ekranu to aplikacja wisi, w XP jest wszystko OK aplikacja działa potem poprawnie. Czy jest jakiś sposób by zadziałać temu by program działał OK również na windowsie Vista?

0

Napisać go poprawnie. Umiesz uruchomić program pod debuggerem?

0

No na 3 poziomie szczegółowości nie ma ani jednego warninga. Na w4 są typu że cos jest int a druga zmienna short int ale w tych miejscach co mam pewność, że max tam wartość jednocyfrowa jest.
Jak możesz to napisz co to znaczy uruchomić na debugowaniu program, bo dotychczas tak uruchamiałem, że czerwonymi kropkami sobie kod oznaczałem i jak dochodził do danej linijki to się program zatrzymywał i mogłem sprawdzić sobe stan zmiennych,obiektów.
Różnice jakie są to typu, że w Viście jak sie włączy wygaszacz ekranu to aplikacja się zawiesza, w XP nie; dźwięk ginie po czasami minucie, czasami dłużej (ale to być może dlatego że przestarzałem funckji SndPlaySound używam); no i jeszcze jakaś tam jedna rzecz jest, ale ciężko ją opisywać bo bym musiał w szczegóły programu wchodzić czyli są 3 inne zachowania.

0

Może być milion powodów, dla których program chodzi dobrze pod XP a źle pod Vistą.

user image

0

A jak zablokować wygaszacz ekranu? Bo to poniżej mi blokuje klikanie myszką na menu.

     case WM_SYSCOMMAND:
           switch(LOWORD(wParam))
		   {
		      case SC_MONITORPOWER: return 0;
		      case SC_SCREENSAVE: return 0;
		   }
		   break;
0

Nie widać, gdzie wyrzuca ten break, ale prwdpdbnie brakuje wywołania DefWindowProc w przypadku, gdy jest WM_SYSCOMMAND ale inne SC_ niż dwa uwzględnione.

0

Zorientowałem się, potwierdzam brakowało tego. Niestety i tak się zawiesza system na Viście. Wykryłem, że przyczyną prawdopodobnie jest użycie funkcji sndPlaySound, dźwięk po róznym czasie niknie i potem dziwacznie zachowuje się również i aplikacja. Dopóki jest dźwięk to jest ok. Stąd pytanie jakiej biblioteki innej można by użyć do odtwarzania dźwięku (oprócz DirectSound)?

0

a DirectaSound nie chce bo głupio tak jak cała aplikacja, jej grafika w oparciu o czyste winapi a tu nagle elegancki DirectSound użyty.:) To gra pewnie DirectaX by wymagała a ja chciałbym by nie wymagała, tylko kto gdzie da na bylejaki windows to by działało co zapewnia biblioteki windows.h.

0

na przykład biblioteka fmod

0

Niestety moja gra jest komercyjna, biblioteki fmod nie można użyć jeśli programuje się komercyjnie chociaż by pewnie nie wykryli no bo jak:)

0

elegancki dsound czy ty wiesz co napisales? czy ty przypadkiem nie sciemniasz z ta komercja na ta gre w ogole to nie lepiej wylaczyc wygaszacz ekranu ja nie wiem ale jakos mi sie nigdy w moich grach nie wylaczaja monitory ani wygaszacze ekranu tylko 100% uzycia komputera leci

0

komercyjna w tym sensie że za darmo ale dla ludzi. Nie no już wiem że jest oprócz sndPlaySound i directSounda, fmoda więcej bibliotek to sobie dam radę.

0

Komercyjna ale za darmo bo dla ludzi - ROTFL, bez urazy. a jakby byla np. dla szympansow albo kosmitow to co wtedy??

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1