Wykonywanie co określony czas

0

Witam
Mam pewien problem. piszę program w którym mam komponent Image i zamalowuje 4 piksele. Te piksele mają się ruszać i odbijać od ścian czyli taka piłeczka. Do tego celu używam pętli lecz nie wiem jak zrobić tak, żeby moja piłeczka przesuwała się co np. 0.5 s. Jeżeli dam w pętli sleep-a to program zacznie działać dopiero po wykonaniu całej pętli, a ja chcę zrobić, tak, żeby obiekt image było widać już po jednym wykonaniu.

Drugie moje pytanie to jak można lepiej zrobić taki program?

0

Wymuszać odmalowanie okna w każdej iteracji petli ?
Ale najlepiej, to uzyc kilku watkow lub timerów.

0

pod hasłem "pętla czasu rzeczywistego" znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie. Ogólnie problem sprowadza się do skonstruowania odpowiedniej pętli, w której obsłużysz odpowiednio zdarzenia ( jeśli takowe chcesz zamieścić ), odświeżenie stanu Twojej animacji ( tutaj właśnie na podstawie różnicy czasu - bo tak to najlepiej zrobić - możesz obliczać położenie obiektów w kolejnych klatkach ) i na końcu rysowanie :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1