Microsoft Visual C++ 2010 Biblioteki

0

Witam.
Zaczynam obcować z MS Visual C++ 2010. Zaważyłem, że programy są stosunkowo bardzo małe, niż te, które tworzyłem w Borland C Builder (rzadziej w DevC++). W BCB używałem opcji odznaczonych :

  • using dynamic RTL
  • build with runtime packages
    Implementacja bibliotek do programu często kilkakrotnie zwiększała rozmiar programu, ale za to program działał na KAŻDYM środowisku (chodzi mi o pokrewne WINDOWSa), czy miał zainstalowane biblioteki lub nie ( często z zaznaczonymi tymi opcjami program wywala błąd o braku cc3260mt.dll ).
    Ja natomiast chcę zapytać osób używających programów ze stajni Billa Gatesa, czy te opcje (domyślam się że są pod innymi nazwami, dużo szukałem, trochę znalazłem ale bez możliwości wyłączenia ich) są domyślnie ustawione tak, by program działał w każdym środowisku ( czyli nie wywala błędu m.in. o cc3260mt.dll ) ? Jeśli nie, to proszę o naprowadzenie mnie do tych że opcji, żeby program implementował biblioteki niezbędne do funkcjonowania programu.
    Dziękuje za poświęcony czas i pomoc oraz przepraszam za ew. błędy.
0

Domyślnie ustawione są tak, że program wymaga bibliotek na docelowym komputerze.
Możesz to zmienić przez (podaję na podstawie wersji 2008): Project|cośtam properties|C++|Code generation|Runtime Library.
U góry ustawiasz "configuration" na release (ustawia się osobno dla debug i dla release), a w Runtime Library wybierasz "multithreaded" bez dll.
Ważne jest też, żebyś dawał program w wersji Release (a nie Debug) bo kompilacja "debug" ma dodatkowe wymagania i potrzebuje w zasadzie zainstalowanego Visual Studio na komputerze.

Jeśli piszesz w WinForms czyli dla .Net, program wymagać będzie zainstalowanego .Net Frameworka w systemie. Od tego nie uciekniesz, ale możesz ustawić wymaganą wersję frameworka w zakresie od 2.0 do 4.0.

0

dziękuje za szybką odpowiedź.
Ale mam jeszcze jedno pytanie.
Jak zrobić, by program nie tworzył ani forma, ani konsoli oraz jak później tą konsolę stworzyć.
Bo w BCB da się zrobić, by nie tworzył konsoli, i pozniej stworzyc forma.

0

wybierz "Win32 Project"; to stworzy pusty, "niewidzialny" program w którym możesz pisać w WinAPI.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1