witam szukałem informacji po sieci ale nie znalazłem nic co moglo bymi to w jasny sposob wytlumaczyc, wiec mysle ze najlepiej oprzec sie na moim przykladzie i na nim to wyjasnic:
class Wektor
{
float *wyraz; // przechowywanie współrzędnych równania
public:
Wektor() { wyraz=new float[3];} //konstruktor
/*new float - utworzenie nowego obiektu typu float.
Nie ma on nazwy ale jego ares przekazywany jest
wskaźnikowi *wyraz */
float operator [ ] (unsigned int ind) const; // przeciazenie operatorow []
float & operator [ ] (unsigned int ind);
Wektor operator - (Wektor); // przeciazenie operatora odejmowania na wektorach
Wektor operator * (float); // przeciazenie operatora mnozenia na liczbach
float operator * (Wektor);
float Modul();
};
float Rozwiazania::ObliczBlad()
{
Wektor norma;
norma=*wspol*(rozw)-*wolne;
blad=norma.Modul();
return blad;
}
nie wiem czy jest potrzebny fragment podu ponizej ale jest uzyta metoda modul wiec zamieszcze go rowniez:
float Rozwiazania::ObliczBlad()
{
Wektor normalny;
normalny=*wspol*(rozw)-*wolne;
blad=normalny.Modul();
return blad;