MFC: wyswietlenie zawartosci zmiennej i konwersja

0

Witam,
Wiem, ze wszystko na pewno mozna znalezc w dokumentacji MSDN, ale jakos nie moge sie dokopac do tych materialow.

Przykladowo mam zmienna typu CString. W jaki sposob mozna wyswietlic jej zawartosc np. korzystajac z okienka typu MessageBox? A moze prosciej bedzie zapisac do pliku i tam odczytac?

Kolejna sprawa w jaki sposob konwertowac zmienna typu CString na float i odwrotnie. Wygooglalem cos takiego:
// konwertuj CString na float
a = atof((char*)lewy.GetBuffer(0));
lewy.ReleaseBuffer();

Ale nawet nie wiem czy dziala, bo nie wiem jak najprosciej odczytac zawartosc zmiennej. Bede wdzieczny za pomoc.

Jest jeszcze inny pomysl, aby uzyc do tego funkcji z biblioteki standardowej.
Dopisalem #include<string> do stdafx.h, ale nie moze zadeklarowac typu string w ten sposob:
std::string test;
Pokazuje, ze w STD nie ma czegos takiego jak string.

Pozdrawiam,

0
  1. CString ma operator konwersji na LPSTR.
CString str("tekst");
MessageBox(NULL, str, str, MB_OK);
  1. GetBuffer(0) powinno byc zakazane, powinienes tam podac dlugosc bufora, a nie 0. Jesli string jest w jakis sposob naruszony, zawiera smieci, itp, to dostaniesz wskaznik na poczatek bufora, ktory moze nie byc zakonczony NULLem.

Wartosc zmiennej mozesz odczytac np. debuggerem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1