Witam.
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Mam do na pisania program w którym będzie graniastosłup o zmiennych rozmiarach i który będzie można obrać dookoła każdej z osi x,y,z a dodatkowo jedna z jego ścian będzie pokryta bitmapą (wczytaną z pliku .jpg). Wszystko już mam bitmapa się rysuje itd. ale ponieważ graniastosłup będzie sie obracał to ta bitmapa z prostokąta stanie się trapezem (który też może być obrócony o dowolny kąt w 3 płaszczyznach). Myślałem aby zrobić to w taki sposób aby konwertować prostokąt bitmapy do obszary wyznaczonego przez 4 punkty (wierzchołki ściany graniastosłupa w aktualnym położeniu) tylko nie wiem jak (może jakaś transformacja macierzowa).
Jak napisałem w tytule piszę (bo muszę) w wxDev C++ ale mogę też korzystać z innych bibliotek a nie tylko z wxWidgets. obraz przechowuje jako wxImage potem konwertuje do wxBitmap i rysuje.
Help :-(