Problem z transformacją bitmapy w wxDev

0

Witam.
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Mam do na pisania program w którym będzie graniastosłup o zmiennych rozmiarach i który będzie można obrać dookoła każdej z osi x,y,z a dodatkowo jedna z jego ścian będzie pokryta bitmapą (wczytaną z pliku .jpg). Wszystko już mam bitmapa się rysuje itd. ale ponieważ graniastosłup będzie sie obracał to ta bitmapa z prostokąta stanie się trapezem (który też może być obrócony o dowolny kąt w 3 płaszczyznach). Myślałem aby zrobić to w taki sposób aby konwertować prostokąt bitmapy do obszary wyznaczonego przez 4 punkty (wierzchołki ściany graniastosłupa w aktualnym położeniu) tylko nie wiem jak (może jakaś transformacja macierzowa).

Jak napisałem w tytule piszę (bo muszę) w wxDev C++ ale mogę też korzystać z innych bibliotek a nie tylko z wxWidgets. obraz przechowuje jako wxImage potem konwertuje do wxBitmap i rysuje.

Help :-(

0

Użyj WxGLCanvas http://wiki.wxwidgets.org/WxGLCanvas + OpenGL. Na sieci jest mnóstwo tutoriali tego drugiego.
Ale jeśli chcesz perwersyjnie się zabawić, to zacznij od tego http://www.dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_cat&cat=matematyka.

0

Wielkie dzięki za wskazówki zaraz biorę się za studiowanie ;]
a perwere to sobie na razie odpuszczę (przynajemniej wtym temacie [diabel] ) bo to dopiero moje początki z grafiką.

Jeszcze raz dziękuje Ci za pomoc. :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1