Visual C++ 2008 układ równań

0

Proszę Was o pomoc. Napisałem taki prosty program:

double a,b,c,d,g,f,x,y;

a=Convert::ToDouble(textBox1->Text);
b=Convert::ToDouble(textBox2->Text);
c=Convert::ToDouble(textBox3->Text);
d=Convert::ToDouble(textBox4->Text);
g=Convert::ToDouble(textBox5->Text);
f=Convert::ToDouble(textBox6->Text);


if(a != 0 && b != 0 && c != 0 && d !=0 && g !=0 && f !=0){


if(a != d && b != g && c != f){




x = (g * c - f * b) / (d * b - g * a);
y = (f * a - d * c) / (d * b - g * a);



label12->Text=Convert::ToString(x);
label13->Text=Convert::ToString(y);

}
else MessageBox::Show("Proste pokrywają się");

}
else MessageBox::Show("Wprowadź dane");

, który rozwiązuje układ równań. Jak zrobić tak , żeby jak wpiszę w textboxie na przykład 1/2 , albo sqrt(36) to żeby to obliczał , a nie wywalał się ? Proszę o pomoc

0
kamil1114 napisał(a)

Proszę Was o pomoc. Napisałem taki prosty program:

double a,b,c,d,g,f,x,y;

a=Convert::ToDouble(textBox1->Text);
b=Convert::ToDouble(textBox2->Text);
c=Convert::ToDouble(textBox3->Text);
d=Convert::ToDouble(textBox4->Text);
g=Convert::ToDouble(textBox5->Text);
f=Convert::ToDouble(textBox6->Text);


if(a != 0 && b != 0 && c != 0 && d !=0 && g !=0 && f !=0){


if(a != d && b != g && c != f){




x = (g * c - f * b) / (d * b - g * a);
y = (f * a - d * c) / (d * b - g * a);



label12->Text=Convert::ToString(x);
label13->Text=Convert::ToString(y);

}
else MessageBox::Show("Proste pokrywają się");

}
else MessageBox::Show("Wprowadź dane");

, który rozwiązuje układ równań. Jak zrobić tak , żeby jak wpiszę w textboxie na przykład 1/2 , albo sqrt(36) to żeby to obliczał , a nie wywalał się ? Proszę o pomoc

zaimplementuj odwrotną notację:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Odwrotna_notacja_polska

0

Najlepiej, nie konwertuj tekstu od razu do double, tylko najpierw zinterpretuj to jakoś, tak jak skrypt, a dopiero potem przedstaw jako double.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1