Przciążanie, referencja i niejednoznaczność

0

Witam, za C++ zabrałem sie niedawno i mam problem z przeciążaniem funkcji, możliwe ze da sie to załatwić jakoś inaczej ale tak daleko moja wiedza nie sięga. problem wygląda następująco:

mam funkcje, która czyta z pakietu zmienną danego typu i przesuwa zmienną offset za nią, np.

unsigned char ReadC(const unsigned char * pck, int &offset);

gdy podaje zmienną jest ok, ale chcę mieć możliwość podania samej liczby ggy wiem który bajt czytać i przesuwanie na nic mi się nie zdaje.
próbowałem przeciążyć funkcje:

unsigned char ReadC(const unsigned char * pck, int &offset);
unsigned char ReadC(const unsigned char * pck, int  offset);

i uzyskałem efekt wręcz odwrotny, bezproblemu przyjmuje liczbę wpisaną ręcznie, ale przy zmiennej czepia się o niejednoznaczność.

z góry dziękuje.

0

Spróbuj tak:

unsigned char ReadC(const unsigned char * pck, int &offset);
unsigned char ReadC(const unsigned char * pck, const int &offset);
0

Działa, dzieki wiekie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1