wide cout w dev-C++

0

Cześć .
chciałbym zapytać czemu wcout nie działą w dev-c++? Czym można to zastąpić?
Ucze się języka z Książki Kuczmarskiego - "od zera do gier kodera" i dręczy mnie pare szczegółów :

  • floor i ceil - nie działają w dev'ie
  • do czego służy return i dlaczego w tym programie , bez return wychodzą całkiem inne liczby?

#include <iostream>
#include <ctime>
#include <conio.h>
int random(int nMin, int nMax) { return rand() % nMax + nMin; }
void main()
{
// zainicjowanie generatora liczb pseudolosowych aktualnym czasem
srand (static_cast<unsigned int="int">(time(NULL)));
// wylosowanie i pokazanie liczby
std::cout << "Wylosowana liczba to " << random(1, 6) << std::endl;
getch();
}

  • Dlaczego wide string nie działa? Łącznie z wcout , wcin .

  • i jakbyście mogli jeszcze wytłumaczyć temat Inicjalizacji.

0

A czy wcout to nie jest jakieś microsoftowe rozszerzenie języka?

Twój kod wygląda jak pisany 10 lat temu. Proponuje zacząć naukę od czegoś co zostało wydane po określeniu standardów języka ;)

return określa wartość zwracaną przez funkcję (i jednocześnie powoduje zakończenie i powrót z funkcji)
Funkcja jest przecież odwzorowaniem które pewnym argumentom przypisuje odpowiednią wartość, siłą rzeczy powinna coś zwracać. W C++ istnieją funkcje typu void, czyli zwracające typ pusty. Niektóre języki określają taki twór jako procedurę.

0

Niektóre języki określają taki twór jako procedurę.

Heh, moim zdaniem procedury to takie twory co NIC nie zwracają, a funkcje "void" to funkcje zwracające typ pusty. Różnica dla programisty żadna, ale w teorii jest.


PS.
nie mam teraz dostępu do kompilatora C, ale w C# taka konstrukcja:

        static void sth() { }

        static void Main()
        {
            int i = sth();
        }

wywoła błąd

"Cannot convert type 'void' to 'int'"...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1