wykres dwóch zmiennych punkt po punkcie

0

witam,

Mam takie zadanie i nie za bardzo wiem jak sobie z nim poradzić.

Treść:
Napisać program w dowolnym języku programowania i w dowolnym środowisku, który będzie rysował wykres funkcji dwóch zmiennych.
Funkcja i zakresy mogą być zawarte w kodzie.
Uproszczona wersja tego zadania: wykres funkcji sin(x)

Ponieważ pojawiają się próby rozwiązania tego zadania z wykorzystaniem różnych bibliotek, polegające na tym, że przekazujemy do tej biblioteki wzór funkcji, zakres zmiennych i biblioteka sama rysuje funkcję, chciałbym wyjaśnić, że nie o to chodzi.
Chodzi o to, żebyśmy sami rysowali funkcję punkt po punkcie, sami musieli jakoś zrzutować przestrzeń 3-wymiarową na płaszczyznę ekranu. W tym siedzi ta praca, którą chciałbym, żeby Państwo wykonali.
Prostszą wersją tego zadania jest narysowanie, także punkt po punkcie, funkcji sin(x). Tutaj nie musimy już dbać o ten rzut, bo prosto odzwierciedlamy płaszczyznę xy na ekran, ewentualnie z jakimś przeskalowaniem.

nie wiem jak wykonać taki wykres który rysujemy pkt po pkt-cie
jeśli ktoś ma jakieś pomysły z góry dziękuję

pozdrawiam wafel117

0

Bierzesz jakąś bibliotekę graficzną.
Zakres np. <0; 360> i rysujesz punkt po punkcie, obliczany za pomocą metody sin z cmath.
sin przyjmuje kąt w radianach, dlatego trzeba przeliczyć go na radiany.

0

Dowolny język i środowisko? To moze matlab i zwykłe plot() ?:P

0

2 zmiennych to będzie wykres 3d [diabel]

0
tobix10 napisał(a)

Bierzesz jakąś bibliotekę graficzną.
Zakres np. <0; 360> i rysujesz punkt po punkcie, obliczany za pomocą metody sin z cmath.
sin przyjmuje kąt w radianach, dlatego trzeba przeliczyć go na radiany.

chodzi o to że nie mogę użyć żadnych bibliotek graficznych i tu cały haczyk tym bardziej ze z programowaniem czegokolwiek ostatni raz miałem styczność jakieś 2 lata temu, a to jest zad na ocene +1 do góry;]

Shalom - z matlab'em nie jestem obeznany czy mógłbyś mi to jakoś przybliżyć?

0

@Shalom i autor,

przekazujemy do tej biblioteki wzór funkcji, zakres zmiennych i biblioteka sama rysuje funkcję, chciałbym wyjaśnić, że nie o to chodzi

To niestety eliminuje Mathlaba (Scilaba) i funkcję plot3d().

0

No ale to troche przesada że nie możesz użyć żadnych bibliotek graficznych. To jak to niby masz rysować?
Chcesz zapalać w asemblerze piksele na odpowiednie kolory czy jak? :P

0

A o tworzeniu pliku bmp zapomnieli?

0

jeśli możliwe byłoby wykorzystanie bibliotek graficznych to dałbym radę, btw zadanie nie jest jasno sformułowane i tu się pojawia problem...

ważnym elementem jest to zdanie "Chodzi o to, żebyśmy sami rysowali funkcję punkt po punkcie, sami musieli jakoś zrzutować przestrzeń 3-wymiarową na płaszczyznę ekranu" nie do końca wiem jak to rozumieć, najpierw napisane jest w zad. że funkcja, zakres itd. może być w kodzie, a następnie takie coś dostaje, a przecież te dane są zależne od tego co wyklikamy, czy może funkcja ma składać się po prostu z pkt a nie z krzywej?

dzięki wszystkim za tak szybkie odp.

0

Przecież w OpenGL będziesz sam rysował. Pętelka, przeliczanie punktów i rysuj GL_POINT. Trzeba też użyć odpowiedniej funkcji rzutującej.

Może zrobisz to w WinGDI, tam nie ma żadnych takich funkcji. Tworzysz pędzelek i kropeczki na ekranie. :)

Jak to miałbyś zrobić bez biblioteki graficznej ? Musiałbyś się sam odwoływać do karty graficznej.

0
tobix10 napisał(a)

Jak to miałbyś zrobić bez biblioteki graficznej ? Musiałbyś się sam odwoływać do karty graficznej.

własnie nie wiem jak :/ nie ja wymyśliłem te zadanie

0

Przecież możesz użyć biblioteki graficznej. Zadanie polega na rzutowaniu 3D na 2D, więc żeby to miało sens nie możesz wykorzystywać biblioteki gotowej do rysowania wykresów czy rzutowania figur trójwymiarowych na płaszczyznę. Musisz to samemu zaimplementować.
Nie wiem w czym masz problem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1