Witajcie,
na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym użytkownikiem forum i się przywitać.
Jestem studentem IT i mam do zrobienia na przedmiot 'Programowanie obiektowe' zrobić grę sieciową z wykorzystaniem biblioteki Allegro.
Allegro już kiedyś używałem, w c++ może nie wymiatam, ale proste aplikacje na obiektach jestem w stanie napisać bez problemu.
W przypadku powyższego projektu największym problemem jest brak wiedzy na temat pisania aplikacji sieciowych w c++. Słyszałem o programowaniu socketów, zaczynam się dokształcać w tym temacie.
Interesuje mnie przede wszystkim w jaki sposób należy podejść do zrobienia takiego projektu. Bo napisać samą aplikację od strony użytkownika (np. jakiegoś pacmana) to nie problem. Nie wiem natomiast jak zaimplementować tą "sieciowość". Czy do tego używa się jakichś serwerów dla c++ (coś jak apache dla php z możliwością instalacji na localhoście)? Czy może pisze się taką aplikację w taki sposób, aby u dwóch graczy aplikacje komunikowały się bezpośrednio (choć w tym przypadku jakoś nie widzę tego rozwiązania).
Za wszelkie odpowiedzi z góry serdeczne dzięki.
Łukasz