tablice i struktury

0

Chciał bym napisać prostą bazę danych która powinna wyglądać następująco

  • posiadam statyczną tablicę 4 elementową
  • w każdej komórce znajduje się dynamicznie tworzona tablica struktur

udało mi się chyba :| utworzyć tablice struktur, tylko nie wiem jak to podpiąć pod tą 4 elementową tablice

struct film {
	char tytul;
	char godz;
	float cena;
	char miejsca[100];
};

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
	int i=0;
	liczba_filmow=10;
	liczna_sal=4
	struct film **sala;

	sala= (sturct film **) malloc(liczba_sal*sizeof(struct film *)); 
	for(i=0;i<liczba_filmow;i++)
	{
		sala[i]=(struct film *)malloc(sizeof(struct film));
	}
..
..
}
0

Jeżeli piszesz pod c++ (używasz visual studio) to po co używasz malloc()?

struct *film = new struct[liczba_sal];  //tablica struktur
struct** film = new struct[][liczba_sal];  //dwuwymiarowa tablica struktur
for(i=0;i<liczba_sal;i++)
        {
                sala[i]=new struct film[liczba_filmow];
        }

Pisane na szybko ale mam nadzieje, że błędów nie ma ;-P

0

// kino.cpp : Defines the entry point for the console application.

#include "stdafx.h" 
#include <stdio.h> 
#include <conio.h> 
#include <stdlib.h> 
#include <string> 
#include <ctype.h> 


struct film {
        char tytul;
        char godz;
        float cena;
        char miejsca[100];
};

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
        int i=0;
        int liczba_filmow=10;
        int liczba_sal=4;
        struct film **grafik;   //dla kazdej sali w kinie jest tablica z filmami w niej wyświetlanymi, i w grafiku sa po koleji filmy
		struct film *sala=new struct[liczba_sal]; // stała ilość sal w kinie i dla kazdej  
												  //sal z osobna chcial bym przydzielac ilosc filmów w niej wyświetlanych
		
		sala[0]= (struct film *) malloc(liczba_filmow*sizeof(struct film *));   //tutaj tworze określoną ilość miejsc na struktury ?


		//dla sali pierwszej
        for(i=0;i<liczba_filmow;i++)  //ilosc filmow wyswietlana w danej sali sa 4 sale o numerach 0,1,2,3
        {
                ????=(struct film *)malloc(sizeof(struct film));
        }

}

Dzięki za odp, ale miałem chyba źle zmienne opisane i to co napisałeś jest ciut inne od mojego albo tego nie rozumiem :/ , dopisałem komentarze czy dał byś rade zerknąć jeszcze raz, oraz pytanie jak sie odwoływać do komórek w strukturze bo w tablicy struktur powinienem grafik[k]->tytul ale przy takim combo nie mam pojęcia

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1