OpenGL Przezroczyste tekstury PNG

0

Mam problem z używaniem tekstur PNG obsługujących przezroczystość. Próbowałem robić to na masę sposobów ale nic nie wyszło. Używam GLUT i DeviLa i przy kompilacji programu wyrzuca mi mnóstwo unresolved externali. Mile widziany byłby przykładowy program.

(Wczytywanie zwykłych tekstur bez DeviLa działało normalnie)

0

skoro wrzuca ci mnóstwo "unresolved externali" to znaczy że nie linkujesz jakichś bibliotek. Sprawdź czy w opcjach linkera wszystko jest ok.

0

Dokładnie w tym tkwił problem. Dzięki. Ale teraz mam kolejny. Mianowicie jak wyświetlić teksture już po wczytaniu? Tak aby brało pod uwagę przezroczystość ?

0

generalnie wchodzisz na google, wpisujesz "openGl texture png alpha" i masz gotowe.

0

Dziękuje za radę ale dziwnym trafem nie pomogła.

DeviL oferuje funkcje to wczytywania plików. Ale nie umiem ich używać. Wczytać plik za pomocą GLUTa potrafię, a DeviL podobno oferuje prostsze rozwiązania. Czy może wie ktoś jak wygenerować taką wczytaną DeviLem teksturę i nałożyć na kształt ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1