Narysuj sobie kwadrat o rozmiarach 32x32 stwórz pętle, w której będzie rysowany, a jego pozycja będzie ustalana na podstawie zmiennej x i y. Teraz w pętli daj sprawdzanie czy np klawisz UP,DOWN,LEFT,RIGHT został wciśnięty, jeśli tak dodajesz wartości do x,y dzięki czemu uzyskujesz ruch,ale to tylko mały przykład jak pisać gry, musisz jeszcze rozrysować plansze, zrobić scrolling i sprawdzanie kolizji.
Na początek polecę pobawić się jakimś programem do tworzenia gier np. Multimedia fusion 2, ale tylko po to by zrozumieć jak działają gry, jeśli chcesz już stworzyć grę to w c++, a nie edytorach:)
Żeby zrobić kółko i krzyżyk albo wężyka, albo coś podobnego do Mario, trzeba znać dobrze matme, fizyke? bo o ile wiem fizyka wymagana jest w wiekszym stopniu tylko przy tworzeniu w 3d.
Nie, ale przydaje się:) jeśli robisz silnik fizyki do gry 2D,3D możesz ustalić własne prawa fizyki, ale jeśli chcesz by były realistyczne to warto znać naturalne prawa fizyki;p
Co do matmy to mam znajomego, który pisał komisa z tego przedmiotu, a z infy miał 2 mimo to w c++ jest PRO