W kierunku programowania gier

0

Witam!

Programuje w C++ już kawał czasu, umiem programować w WinApi, Allegro, SDL.
Chciałbym teraz postąpić następny krok w stronę programowania gier.
I proszę o radę, jak mam zacząć programować gry, umiem tworzyć i wstawiać grafike, animacje, muzykę itp., ale nie niewiem nadal jak mam pisać grę, może jest jakiś tutorial, kurs, książka o tym, szczególnie interesuje mnie programowanie gier w allegro, proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

0

bez obrazy ale to pytanie jest śmieszne to tak samo jak:
Umiem b.dobrze programować jak napisać kalkulator są jakieś książki pomocnicze?
skoro znasz WinApi ,Allegro to jedyne co ogranicza cię do pisania gier to twoja wyobraźnia

0

Masz racje, ale właśnie nie wiem na czym polega tworzenie gier, czy wykorzystuje się programowanie obiektowe czy co, naprawde jestem troche nie obeznany w tym temacie.

0
Gelldur napisał(a)

bez obrazy ale to pytanie jest śmieszne to tak samo jak:
Umiem b.dobrze programować jak napisać kalkulator są jakieś książki pomocnicze?
skoro znasz WinApi ,Allegro to jedyne co ogranicza cię do pisania gier to twoja wyobraźnia

Mniej śmieszne niż Twoja odpowiedź. Te API to tylko zbiór funkcji odpowiadających za proste elementy grafiki i komunikację z systemem operacyjnym. Gelldur, wiesz chociaż jak zachować jednakową prędkość wykonywania gry na różnych maszynach? Tutaj API nie ma nic do gadania, to matematyka. Gry to algorytmy, struktury danych, kupa (miejscami dosyć poważnej) matematyki - 99% kodu jest niezależna od konkretnego API czy systemu. Pozostaje zadać pytanie - ile w takim razie gier napisałeś, że śmieszą Cię podobne pytania?

@autor - htttp://gamedev.pl

PS do napisania skomplikowanego kalkulatora wspierającego zmienne, bardziej rozbudowane wyrażenia itd. potrzebna jest wiedza wykraczająca poza język i w\w biblioteki, które i tak są zbędne.

0

dobrze panie mądraliński masz pan racje ale co do tworzenia gier nie trzeba za dużo znać się na pisaniu ich grą można nazwać kółko i krzyżyk a wiedzy super matematycznej nie wymaga...

0

Mi bardziej chodzi o napisanie gry 2d w stylu jakiegoś wężyka, czy opłaca się studiować kody źrudłowe różnych gierek ?

0

Ile gier na rynku nie wymagało matematyki? Wziąłem pod uwagę przypadek średni. Nawet roguelike wymagają sensownego podejścia, nie tylko 'znajomości API'.

0

Żeby zrobić kółko i krzyżyk albo wężyka, albo coś podobnego do Mario, trzeba znać dobrze matme, fizyke? bo o ile wiem fizyka wymagana jest w wiekszym stopniu tylko przy tworzeniu w 3d.

0

Narysuj sobie kwadrat o rozmiarach 32x32 stwórz pętle, w której będzie rysowany, a jego pozycja będzie ustalana na podstawie zmiennej x i y. Teraz w pętli daj sprawdzanie czy np klawisz UP,DOWN,LEFT,RIGHT został wciśnięty, jeśli tak dodajesz wartości do x,y dzięki czemu uzyskujesz ruch,ale to tylko mały przykład jak pisać gry, musisz jeszcze rozrysować plansze, zrobić scrolling i sprawdzanie kolizji.

Na początek polecę pobawić się jakimś programem do tworzenia gier np. Multimedia fusion 2, ale tylko po to by zrozumieć jak działają gry, jeśli chcesz już stworzyć grę to w c++, a nie edytorach:)

Żeby zrobić kółko i krzyżyk albo wężyka, albo coś podobnego do Mario, trzeba znać dobrze matme, fizyke? bo o ile wiem fizyka wymagana jest w wiekszym stopniu tylko przy tworzeniu w 3d.

Nie, ale przydaje się:) jeśli robisz silnik fizyki do gry 2D,3D możesz ustalić własne prawa fizyki, ale jeśli chcesz by były realistyczne to warto znać naturalne prawa fizyki;p
Co do matmy to mam znajomego, który pisał komisa z tego przedmiotu, a z infy miał 2 mimo to w c++ jest PRO

0

Okej, czyli zrobie sobie powiedzmy BITMAPE na której będzie się opierała gra i powiedzmy damy sobie jakiegoś wężyka który bedzie mógł się poruszać, zrobić animacje, i pododawać różne funkcje(czyli misje, zbieranie np. owocow) :D i to właściwie tyle tak ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1