Dlaczego nie dziala tutaj srand oraz dlaczego nie wylicza mi sredniej krokow?

main

#include <iostream>
#include <cstdlib>    // prototypy funkcji rand() i srand()
#include <ctime>   // prototyp funkcji time()
#include "vect.h"

int main()
{
    using namespace std;
    using VECTOR::Vector;
    srand(time(0));   // inicjalizacja generatora liczb pseudolosowych
    double direction;
    Vector step;
    Vector result(0.0, 0.0);
    unsigned long steps = 0;
    double target=700;
    double dstep=60;
    int licznik=0;
    int licz=1;

    int proba;



    cout << "Podaj liczbe prob (k aby zakończyć): ";
   cin >> proba;

        double* ps=new double[proba];

        cout<<"Dystans: "<<target<<" dlugosc kroku: "<<dstep<<endl;

        while (proba>0){


        while (result.magval() < target)
        {
            direction = rand() % 360;
            step.set(dstep, direction, 'p');
            result = result + step;
            steps++;



        }


        cout << "Po " << steps << " krokach, delikwent "
                "osiągnął położenie: "<<result<<" - proba"<<licz<<endl;

             ps[licznik]=steps;
             proba--;
             licz++;
             licznik++;



        }
    double sre=0;
    for (int i=0; i<proba; i++)
    sre+=ps[i];

    double srednia=sre/proba;
    cout<<"srednia: "<<srednia<<endl;

    double max = ps[0];
    int i=1;
    while (proba>1){
        if (max<ps[i])
        max = ps[i];
        i++;
        proba--;
    }
    cout<<"max: "<<max<<endl;


    double min = ps[0];
    i=1;
    while (proba>1){
        if (min>ps[i])
        min = ps[i];
        i++;
        proba--;
    }
    cout<<"min: "<<min;





delete [] ps;


    return 0;
}

vect..cpp

// vect.cpp -- implementacje metod klasy Vector
#include <cmath>
#include "vect.h"        // włącza plik nagłówkowy <iostream>

using std::cout;

namespace VECTOR
{
    const double Rad_to_deg = 57.2957795130823;
    // metody prywatne
    // oblicza długość wektora ze składowych x i y





    void Vector::set_mag()
    {
        mag = sqrt(x * x + y * y);
    }

    void Vector::set_ang()
    {
        if (x == 0.0 && y == 0.0)
            ang = 0.0;
        else
            ang = atan2(y, x);
    }

    // oblicza składową x ze współrzędnych biegunowych
    void Vector::set_x()
    {
        x = mag * cos(ang);
    }

    // oblicza składową y ze współrzędnych biegunowych
    void Vector::set_y()
    {
        y = mag * sin(ang);
    }

    // metody publiczne
    Vector::Vector()          // konstruktor domyślny
    {
        x = y = mag = ang = 0.0;
        mode = 'r';
    }

    // konstruuje wektor o zadanych współrzędnych biegunowych (w trybie 'p')
    // bądź prostokątnych (w domyślnym trybie 'r')
    Vector::Vector(double n1, double n2, char form)
    {
        mode = form;
        if (form == 'r')
        {
            x = n1;
            y = n2;
            set_mag();
            set_ang();
        }
        else if (form == 'p')
        {
            mag = n1;
            ang = n2 / Rad_to_deg;
            set_x();
            set_y();
        }
        else
        {
            cout << "Niepoprawna wartość trzeciego argumentu Vector() -- ";
            cout << "zeruję wektor\n";
            x = y = mag = ang = 0.0;
            mode = 'r';
        }
    }

    // ustawia wartości wektora dla zadanych współrzędnych biegunowych ('p')
    // lub prostokątnych ('r' -- ryb domyślny)
    void Vector::set(double n1, double n2, char form)
    {
        mode = form;
        if (form == 'r')
        {
            x = n1;
            y = n2;
            set_mag();
            set_ang();
        }
        else if (form == 'p')
        {
            mag = n1;
            ang = n2 / Rad_to_deg;
            set_x();
            set_y();
        }
        else
        {
            cout << "Niepoprawny trzeci argument set() -- ";
            cout << "zeruję wektor\n";
            x = y = mag = ang = 0.0;
            mode = 'r';
        }
    }

    Vector::~Vector()   // destruktor
    {
    }

    void Vector::polar_mode()  // przełącza do reprezentacji biegunowej
    {
        mode = 'p';
    }

    void Vector::rect_mode()   // przełącza do reprezentacji kartezjańskiej
    {
        mode = 'r';
    }

    // przeciążone operatory
    // dodawanie dwóch wektorów
    Vector Vector::operator+(const Vector & b) const
    {
        return Vector(x + b.x, y + b.y);
    }

    // odejmowanie wektora b od wektora a
    Vector Vector::operator-(const Vector & b) const
    {
        return Vector(x - b.x, y - b.y);
    }

    // zmienia znak wektora
    Vector Vector::operator-() const
    {
        return Vector(-x, -y);
    }

    // mnoży wektor wywołujący przez n
    Vector Vector::operator*(double n) const
    {
        return Vector(n * x, n * y);
    }

    // funkcje zaprzyjaźnione
    // mnoży n przez wektor a
    Vector operator*(double n, const Vector & a)
    {
        return a * n;
    }

    // wyświetla współrzędne wektora (prostokątne w trybie 'r',
    // biegunowe w trybie 'p'
    std::ostream & operator<<(std::ostream & os, const Vector & v)
    {
        if (v.mode == 'r')
            os << "(x,y) = (" << v.x << ", " << v.y << ")";
        else if (v.mode == 'p')
        {
            os << "(m,a) = (" << v.mag << ", "
               << v.ang * Rad_to_deg << ")";
        }
        else
            os << "Niepoprawny tryb reprezentacji obiektu wektora";
        return os;
    }
} // koniec przestrzeni nazw VECTOR

vect.h

// vect.h -- klasa Vector z operatorem << i przełącznikiem trybu
#ifndef VECTOR_H_
#define VECTOR_H_
#include <iostream>
namespace VECTOR
{
    class Vector
    {
      private:
        double x;        // wartość składowej poziomej
        double y;        // wartość składowej pionowej
        double mag;      // długość wektora
        double ang;      // kierunek wektora
        char mode;       // 'r' = tryb prostokątny, 'p' = tryb biegunowy
        // prywatne metody ustawiające składowe
        void set_mag();
        void set_ang();
        void set_x();
        void set_y();
      public:
        Vector();
        Vector(double n1, double n2, char form = 'r');
        void set(double n1, double n2, char form = 'r');
        ~Vector();
        double xval() const {return x;}      // zwraca wartość składowej x
        double yval() const {return y;}      // zwraca wartość składowej y
        double magval() const {return mag;}  // zwraca długość
        double angval() const {return ang;}  // zwraca kąt
        void polar_mode();    // ustawia tryb na 'p'
        void rect_mode();     // ustawia tryb na 'r'
        // metody przeciążające operatory
        Vector operator+(const Vector & b) const;
        Vector operator-(const Vector & b) const;
        Vector operator-() const;
        Vector operator*(double n) const;
        // funkcje zaprzyjaźnione
        friend Vector operator*(double n, const Vector & a);
        friend std::ostream & operator<<(std::ostream & os, const Vector & v);
    };
} // koniec przestrzeni nazw VECTOR
#endif