Podstawy opanowane, co dalej?

0

Jako że jest to mój pierwszy post na forum to się przedstawię. Wszystkch serdecznie witam, nazywam się Piotrek i mam 15 lat.

Programuje od pół roku, przeczytałem wiele, wiele kursów, tutoriali, książek.

Aktualnie skończyłem nauke programowania obiektowego.

Chciałbym kontynuować naukę C++, jako że chcę w niedługim czasie zacząć tworzyć jakieś pożyteczne programy a w przyszłości gry :)

Więc pytanie jest takie, którą ksiązkę, kurs wybrać do kontynuacji naukii c++, myślałem żeby teraz kiedy znam te podstawy zasiąść do WINAPI, a potem uczyć się SDL albo spróbować sił w DIRECT3D, proszę pomóżcię mi dokonać wyboru, z góry dziękuję.

Jeszcze mi się nasuneło 2 pytanie, czy znacie może jakieś ćwiczenia utrwalające więdzę, żeby jakieś zadania porozwiązywać, chcę być pewny że wszystko opanowałem na 100 ;-P

Pozdrawiam:)

0
wilku002 napisał(a)

Programuje od pół roku, przeczytałem wiele, wiele kursów, tutoriali, książek.

Aktualnie skończyłem nauke programowania obiektowego.

Szybki jesteś, ja programuję od prawie czterech i końca nauki nie widzę :(

Ale skoro skończyłeś, to wklej tu może szablon kodu zestawów klas dla trzech dowolnych wzorców projektowych i wyjaśnij co do czego służy.

0

Rozumiem póki co pisywałeś pod aplikacje konsolowe i do tego szukasz przykładów?
Jeżeli tak - na utrwalenie wiedzy można porobić sobie ćwiczenia z książki Symfonia ISO C++, tylko książka trochę kosztuje i dla samych ćwiczeń myślę, że mógłby być to niepotrzebny wydatek. Chociaż uważam, że jest to jedna z tych książek które wypada mieć na półce. Z tego co widzę interesuje Cię pewnie pisanie gier... Ostatnio pojawiła się właśnie pozycja, która posiada trochę na ten temat(WinAPI + nie DirectX, ale OpenGL chociaż to właściwie to samo jeżeli mówimy o podstawach):
http://www.allegro.pl/item743677164_tworzenie_aplikacji_dla_windows_od_prog_do_gier.html
Opisana językiem bardzo przystępnym, chociaż autor nie porusza zagadnienia klas i tworzy grę proceduralną - co ma zarówno swoje dobre jak i złe strony. Dalej przydałoby się rozszerzać wiedzę z zakresu jakiejś biblioteki graficznej, opanować STL lub Boost, wzorce i inne techniki zaawansowane, poznać trochę więcej matmy, fizyki. Ale do tego trzeba mieć bardzo dobrze opanowane podstawy.
Jeżeli chcesz programować pod Windows - aplikacje okienkowe - polecam równolegle uczyć się C#, składnia jest do C++ w miarę podobna, tak więc nie powinieneś mieć zbyt dużych trudności z przejściem, a w tym języku + środowisku na prawdę fajnie się pisze.

0

Dalej przydałoby się rozszerzać wiedzę z zakresu jakiejś biblioteki graficznej, opanować STL lub Boost, wzorce i inne techniki zaawansowane, poznać trochę więcej matmy, fizyki. Ale do tego trzeba mieć bardzo dobrze opanowane podstawy.

Metaprogramowanie, STL to są podstawy! Boost to też podstawa dla kogoś, kto się legitymuje znajomością C++.

Jeżeli chcesz programować pod Windows - aplikacje okienkowe - polecam równolegle uczyć się C#, składnia jest do C++ w miarę podobna, tak więc nie powinieneś mieć zbyt dużych trudności z przejściem, a w tym języku + środowisku na prawdę fajnie się pisze.

Składnia podobna? To dwa całkiem różne języki o zupełnie innym podejściu, pisanie w C# na sposób z C++ to jeden z największych możliwych błędów. Poza tym od czego jest takie Qt? Bardzo wygodne programowanie (nie tylko GUI), przy tym przenośność.

Zaraz admini to przeniosą do flamewors...

0

Somekind napisał:

Ale skoro skończyłeś, to wklej tu może szablon kodu zestawów klas dla trzech dowolnych wzorców projektowych i wyjaśnij co do czego służy.

Oj nie bądź złośliwy ;) "Opanowane klasy" to pojęcie względne - skoro napisał, że ma 15 lat i dopiero pół roku za sobą, nie ma chyba co za dużo oczekiwać. Wątpię nawet czy zrozumiał polimorfizm, a jeżeli tak - to pyta właśnie jak to przećwiczyć. Ale niech się wypowie, może napiszę rozwiązanie :P I wtedy pozostaje się pociąć...

0

Powiem tak, umiem programować strukturalnie i znam podstawy programowania obiektowego, przeczytałem książki takie jak C++ Bez obaw, Megatutorial od zera do gier kodera, Symfonia C++, I pare kursów online, trochę wiedzy nabyłem, więc pytam się co dalej jak już opanowałem materiał z tychże książek ?

A może kupić Pasje C++ Grębosza?

0

Wejdź na jakiś serwis ze zleceniami, znajdź zlecenie z c++, napisz że programujesz profesjonalnie od kilku lat. Daj niską cenę.
Będziesz miał ćwiczenie i nawet kasę dostaniesz...

0

@up ostatnim rozdziałem w książce C++ bez obaw był wlaśnie polimorfizm, który jako tako opanowałem i właśnię proszę o jakieś materiały, książke żeby sobie ten materiał który przerobił od początku do tej pory utrwalić.

Co do tych programów na zlecenia, to wątpię żebym dał radę:P

0

Pasja moze się przydać, zeby zrozumieć metaprogramowanie.

0

Pol roku to jest nic ... ja programuje 3.5 lat i do dzis sie ucze a jak widze niektore kody ( szczegolnie niektore te z http://www.koders.com/ to sie lapie za glowe :P

Ja po przejsciu przez podstawy jakimi sa kursy i ksiazki wzialem sie za szlifowanie umiejetnosci czyli pisanie aplikacji uzytkowych a <ort>przede wszystkim </ort>uczylem sie z googli :]
Duzo mi pomogly Open Source :) dlatego uzywaj duuuzo googli bo nauki jeszcze masz bardzo duzo i nie zdajesz sobie sprawy ile jeszcze przed Toba :]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1