[c++]Bitmapa - tworzenie, kolorowanie

0

Witam, w c++ (Visual C++ Express 2008) piszę od niedawna, wcześniej tylko Delphi. Postanowiłem napisać prostę "grę", a mianowieic "grę w życie" (conoway's game of life). Mam już pod Timerem procedurę, która operuje na komórkach (tablica bool dwuwymiarowa). Chciałbym teraz przenosić komórki na bitmapę - komórka żywa jakimś tam kolorem, komórka martwa kolorem innym. Nie wiem jednak jak stworzyć bitmapę w c++ i tu proszę o pomoc...

(Chodzi mi o bitmapę 24 bitową i chcę mieć możliwość ustalania wartości RGB poszczególnych pikseli, w Delphi było to stosunkowo łatwe, posługiwałem się scanline'm)

0

Niech ktoś pomoże, to dla mnie bardzo ważne :-/

0

Jaka biblioteka?

0

Hmm, nie bardzo wiem co masz na myśli... Może powinienem dać to do newbie? W Delphi robiłem w np taki sposób:

[code]
var
bitmapa: TBitmap;
begin
bitmapa:=TBitmap.Create;
bitmapa.width:=400;
bitmapa.height:=100;
bitmapa.PixelFormat := pf24bit;
[/code]

Jak to "przekonwertować" na c++?

0

Najpierw powiedz, jakiej biblioteki do GUI używasz...

0

(Visual C++ Express 2008)

Pewnie WinAPI. Nie interesowałem się tym, ale znalazłem to:

        PAINTSTRUCT Ps;
        HDC hdc=BeginPaint(hWnd, &Ps);
        HBITMAP hBmp = CreateCompatibleBitmap(hDC, 200, 150);
        HDC hdcBmp = CreateCompatibleDC(hDC);
        DeleteObject(SelectObject(hdcBmp, hBmp));
        MoveToEx(hdcBmp, 0, 0, NULL);
        LineTo(hdcBmp, 200, 150);
        BitBlt(hdc, 100, 75, 200, 150, hdcBmp, 0, 0, SRCCOPY);
        DeleteDC(hdcBmp);
        EndPaint(hWnd, &Ps);

0

Dobra, robię na Borland C++ Builder i jest OK, vcl ma to, czego chciałem, dzięki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1