[C++] Jak odtwarzać pliki mp3 albo wav?

0

Wszystko super, doszedłem do momentu, kiedy chciałbym w pętlach warunkowych odtwarzać dźwięki lub muzykę i mieć kontrolę nad tym ile razy mają zostać one odtworzone, pod jakim warunkiem mają zostać przerwane itd. itp. Wpisuję w google c++ mp3 i nic ciekawego nie znajduję, dlatego piszę tutaj ;-). Czy ktoś z Was w ogóle pisze jakieś gry? Byłoby super jakbyście mi dali jakieś wskazówki co do obsługi audio, bo z grafiką jakoś sobie radzę - przynajmniej na tyle ile potrzebuję.

0

Jakiej biblioteki do grafiki używasz?
Możesz użyć SDL, Directx Media (chyba tak się nazywa)

0
adam.chyla napisał(a)

Jakiej biblioteki do grafiki używasz?
Możesz użyć SDL, Directx Media (chyba tak się nazywa)

opengl

a do obsługi dźwięku przydałoby mi się coś, kto kiedyś ktoś opisał po polsku, bo na swój angielski w tych sprawach raczej nie mogę liczyć.

0

do mp3 można użyć DirectShow http://4programmers.net/C/Artyku%C5%82y/Aplikacja_multimedialna_Windows_-_DirectShow
dosyć proste, aczkolwiek może się nie sprawdzić w grze, bo podczas ładowania tzn, szukania odpowiedniego kodeka jest spory narzut obliczeniowy przez co gra może zamulać,
bodajże przez DirectShow zrobili muzykę w grze The Elder Scrolls III: Morrowind i rzeczywiście podczas ładowania utworu jest chwilowa zawiecha, przynajmniej na słabszym sprzęcie

myślę że do mp3 dobrym wyborem może też być biblioteka BASS, nigdy nie używałem ale ponoc dobra, ludzie sobie chwalą, nie wiem jak tam z licencją

prostszych api chyba nie znajdziesz

0
crayze napisał(a)

do mp3 można użyć DirectShow http://4programmers.net/C/Artyku%C5%82y/Aplikacja_multimedialna_Windows_-_DirectShow
dosyć proste, aczkolwiek może się nie sprawdzić w grze, bo podczas ładowania tzn, szukania odpowiedniego kodeka jest spory narzut obliczeniowy przez co gra może zamulać,
bodajże przez DirectShow zrobili muzykę w grze The Elder Scrolls III: Morrowind i rzeczywiście podczas ładowania utworu jest chwilowa zawiecha, przynajmniej na słabszym sprzęcie

myślę że do mp3 dobrym wyborem może też być biblioteka BASS, nigdy nie używałem ale ponoc dobra, ludzie sobie chwalą, nie wiem jak tam z licencją

prostszych api chyba nie znajdziesz

Dzięki ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1