Wyświetlanie zawartości wskaźnika

0

Witam wszystkich

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, dlatego proszę o pomoc - odpowiedź lub wskazanie linku z wyjaśnieniem zagadnienia. Ćwiczę sobie pisanie w VisualC++. Utworzyłem projekt WindowsFormApplication, gdzie wpisałem banalny kod:

				int x;
				int *wskaznik;
				wskaznik = &x;

				label1->Text = "Wskaznik do x = " + Convert::ToString(wskaznik);

Efektem działania programu jest wpisanie do label1->Text wartości "TRUE". Chciałbym zamiast TRUE, zobaczyć prawdziwy adres komórki pamięci związanej ze zmienną x. Jak to przekonwertować, w jaki sposób wyświetlić ? Znalazłem w necie przykłady ale dotyczą głównie trybu konsolowego.

Będę wdzięczny za wskazówki. pozdrawiam!

0
int x;
int *wskaznik;
wskaznik = &x;
label1->Text = "Wskaznik do x = " + Convert::ToString(static_cast<int>(wskaznik));
0
severyn napisał(a)

Ćwiczę sobie pisanie w VisualC++.
Visual C++ to IDE, nie język. Język to w tym przypadku C++/CLI.

0

Coś tu jeszcze nie działa:

label1->Text = "Wskaznik do x = " + Convert::ToString(static_cast<int>(wskaznik));

Dostaję błąd:
error C2440: 'static_cast' : cannot convert from 'int *' to 'int'

0
label1->Text = "Wskaznik do x = " + Convert::ToString( reinterpret_cast < unsigned int > ( wskaznik ) );
0

Wielkie dzięki - teraz wygląda to o wiele lepiej :). W takim razie muszę muszę poczytać trochę o rzutowaniu. pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1