erozja krawędzi w obrazie

0

Witam mam do napisania program w C i za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrać może ktoś ma jakiś pomysł np. jakiej biblioteki użyć w C ... Będę bardzo wdzięczny za pomoc .

Wstęp teoretyczny:
Informacja obrazowa zapisana w postaci cyfrowej przyjmuje postać zbioru pikseli (punktów obrazowych). Każdy piksel może być opisany trzema podstawowymi parametrami:

  • pozycja (x, y)
  • wartość piksela w poziomach (PP).

Pozycja piksela określa położenie danego punktu obrazowego, a wartości x i y muszą się zawierać:

0 ≤ x ≤ M,
0 ≤ y ≤ N,

gdzie: M, N – to wymiary obrazka określające liczbę punktów obrazowych odpowiednio w osi X i Y; x, y, M, N € C.

Wartość piksela musi być liczbą całkowitą, której zakres wartości zależy od przyjętego kodowania. Przykładowo w przypadku kodowania 1-bitowego wartości pikseli mogą przyjmować 0 lub 1 (2 poziomy) i mówimy wtedy o obrazach binarnych, w przypadku kodowania 8-bitowego wartości zawierają się w przedziale 0-255 (256 poziomów) i mówimy wtedy o obrazach szaroodcieniowych.
W przypadku dodania informacji o barwie zakres poziomów należy rozszerzyć tak, by możliwe stało się zapisanie danych o barwach składowych. W przypadku kanałów RGB konieczne będą trzy niezależne wartości poziomów dla każdego piksela odpowiadające kolejno wartościom luminancji dla barw składowych (R, G i B). W przypadku CMYK, będą konieczne 4 wartości.

W uproszczeniu można przyjąć, że cyfrowo zakodowaną informację o obrazie zapisujemy w postaci tablicy o rozmiarze (M, N), a w poszczególnych komórkach tabeli przechowywane są wartości PP. Przy takim założeniu możemy przyjąć, że wyświetlenie w trybie tekstowym tabelki z konkretnymi wartościami poziomów wszystkich pikseli będzie odpowiadało w uproszczeniu zapisanej informacji obrazowej.

Problem do rozwiazania:
Dany mamy dowolny obiekt na obrazku o rozmiarze 16 x 16 pikseli zapisany w kodowaniu 4-bitowym. Opracować procedurę erozji krawędzi. Wyświetlić obrazy wejściowy i wyjściowy. Program musi umożliwiać użytkownikowi zadanie wszystkich wartości pikseli.
Dany mamy dowolny obiekt na obrazku o rozmiarze 16 x 16 pikseli zapisany w kodowaniu 4-bitowym. Opracować procedurę erozji krawędzi. Wyświetlić obrazy wejściowy i wyjściowy. Program musi umożliwiać użytkownikowi zadanie wszystkich wartości pikseli.

0

Nie zdefiniowałeś "erozji krawędzi".

Co do pierwszej części to może
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_DirectMedia_Layer jeśli chcesz na sucho pixele wyświetlać.
Pewnie OpenGL i inne biblioteki też mają bezpośredni dostęp do pixeli - mógłbyś załadować obraz ustalić wartości pixeli zależnie od głębokości bitowej i wywalić cały obraz na ekran z powrotem.

Erozja krawędzi, czyli podbijanie kontrastu krawędzi?

0

Tutaj zarzuciłem pdfa z ebookiem w którym jest opisana erozja (strona 207) na dwóch stronach
http://rapidshare.com/files/236083284/komputerowa_analiza.pdf.html

0

co rozumiesz przez "głębokość bitową" ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1