Praca z kolorowym monitorem

0

Mam pewien problem, szukam funkcji która w dev c++ określa zakres pracy na ekranie, tzn w konsoli
chce wstawić jakiś kwadrat o kolorze powiedzmy niebieskim o szerokości 20 i wysokości 10. Czy ktoś wie jakiej funkcji użyć??
Dołączam to co udało mi się zrobić, brakuje tylko funckji określajacej na jakim obszarze chce pracować.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <constream>

using namespace std;
using namespace conio;

int main(int argc, char *argv[])
{
    char kolor;
    kolor = RED;
    cout << setattr((kolor<<4) | YELLOW);
    clrscr();
    cout << setxy(20,20);
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
0

WinAPI ma pełno takich funkcji. W nazwie mają Console, nagłówek wincon.h (przy czym do inkludowania TYLKO windows.h).

0

Chodziło mi raczej o prace w konsoli. Pamiętam, że w borland c++ w bibliotece constream jest klasa constream, która ma funkcje składową window(int x, int y, int szer, int wys); Szukam jej odpowiednika w dev C++

0

Nie szukaj bo nie ma.

0
Labiod napisał(a)

Chodziło mi raczej o prace w konsoli.

A co do cholery mają funkcje obsługi konsoli z WinAPI wspólnego z czym innym niż konsola?

0

a moze ncurses? autorowi chyba marzą sie konsolowe niby-okienka ..

0

Ależ wężu, wiesz przecież, że wróżek tu ni mo, więc skoro autor nie napisał, to trza zgadywać...

0

Tak, marzą mi się konsolowe okienka, chce za symulować ekran systemowy w konsoli.

0

wiec obejrzyj NCurses..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0