Błąd w bibliotece SDL_gfx 2.0.17

0

Ściągam sobie bibliotekę SDL_gfx 2.0.17 z tej strony http://www.ferzkopp.net/joomla/content/view/19/14/ instaluje a tu mi sie program nie chce kompilować i wyrzuca 2 błędy:

1>c:...\sdl_rotozoom.cpp(501) : error C2440: '=' : cannot convert from 'void *' to 'tColorRGBA '
1> Conversion from 'void
' to pointer to non-'void' requires an explicit cast
1>c:...\sdl_rotozoom.cpp(657) : error C2440: '=' : cannot convert from 'void *' to 'tColorY '
1> Conversion from 'void
' to pointer to non-'void' requires an explicit cast

Mam Visual Studio 2008. Jak to jest mozliwe ze w samych gotowych plikach bibliotecznych sa błędy? Czy jest może działająca wersja tej biblioteki? A jak nie to może jest jakaś inna, chodzi mi żeby miała w sobie funkcję w stylu rotozoomSurface() bo chce tylko obracać obrazki;)

0

poczytaj w dokumentacji.. troszke to pachnie jezykiem C gdzie rzutowania miedzy void* a innym wskaznikiem sa automatyczne.
jesli okaze sie ze ten plik .cpp mimo rozszerzenia jest przystosowany do kompilowania jako jezyk C, to w visualu pod 'prawoklikiem' na tym pliku mozesz wybrac opcje 'compile as .... C'

btw. oczywiscie jesli ten .cpp zawiera jakies klasy, namespace'y itp rzeczy specyficzne dla C++, to to raczej pachnie bledem w zrodlach ---- mogles np. zapomniec skonfigurowac jakichs #define w config.h itede..

0

Z tej biblioteki użyłem tylko plików SDL_rotozoom.h i SDL_rotozoom.c wiec miałeś racje ze pachniało c, ale zmieniłem nazwę na SDL_rotozoom.cpp bo wtedy miałem tylko te 2 błędy a jak zostawiłem .c to ich bylo 33. Dodatkowo na stronce producenta pisze: "The library is backwards compatible to the above mentioned code. Its is written in plain C and can be used in C++ code." to ja mam zmieniać to rozszerzenie czy nie? Co do opcji "compile as..." to jej nie widzę mam tylko zwykłe compile: http://img235.imageshack.us/my.php?image=obrazekjg8.jpg

0

a) nie zmieniaj rozszerzenia - autorzy liba wiedzą chyba lepiej, co chceli dać ;)
b) pokaż te błędy inne, sprzed zamiany rozszerzenia
c) oczywiście samą bibliotekę SDL masz już skompilowaną, a nagłówki tej biblioteki siedzą w "include directory"?

SDL_gfx wymaga SDL żeby działać, sam w sobie to wyrzuci najwyżej kupę błędów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1