Cześć.
Być może temat podchodzi troche pod inżynierie oprogramowania, jak coś to sorki...
Przymierzam się do pisania gry ( dla zabawy/zwiększenia swoich umiejętności ). Problem stwarza mi ogarnięcie tego jak to powinno działać, otóż wiem że w tzn głównej pętli, która wykonuje się aż do końca działania gry. Wszystko byłoby proste, gdyby nie fakt że chciałem zrobić menu na początku gry. Wymyśliłem coś takiego, ale nie wiem czy jest co zgodne z metodą programowania:
while( game_state != GAME_QUIT )
{
while( game_state == GAME_MENU )
{
// jesteś w menu
// obsługa zdarzeń
// rendering grafiki
}
while( game_state == GAME_PLAY )
{
// grasz
// obsługa zdarzeń
// rendering grafiki
}
}
Czyli dla każdego stanu gry MENU i PLAY obsługa zdarzeń musi być napisana na nowo, troszke mi to nie pasuje, ale ja się nie znam... :-P Może dobrze wykombinowałem?
Aha no i jeszcze takie pytanko, bo chciałem w swojej grze zrobić system własnych okienek, przycisków i takich tam. I moje pytanie jest takie czy to w ogóle się opłaca, pisać klasy dla każdego obiektu jaki można stworzyć, po to żeby móc później budować z nich program jak przy dynamicznym tworzeniu aplikacji API na obiektach TForm, TEdit, ... itd.