dzieki za pomoc,
rozwiazalem to przy pomocy wskaznika
long int m[4];
long int *stan() {
long int *wm; // wskaznik m
wm=m;
return wm;}
MarekR22, akurat zalezy mi na tym, zebym wiedzial jak zwrocic tablice(albo jej adres), to juz taki prawie sentyment, teraz juz wiem, ale bardzo dobrze, ze nawet te najprostrze rozwiazania pokazujesz mi, moze akurat byloby ono dla mnie wystarczajace, a przeoczyl byl je :D
teraz mam kolejny problem,
powiedzcie mi, czy mozna przypisac bez petli jedna tablice drugiej, tzn:
int tab[2];
int kop[2];
tab[0]=1;
tab[1]=2;
kop=tab;
i oczekiwany przezmnie efekt to
kop={1,2};
kompilator zwraca mi bledy, ktore rozumiem, ale przeciez to, czego nie mozna znaleŹĆ w ksiazce, nie zawsze musi nie istniec
kod tego, na czym eksperymentowalem
#include <iostream>
using namespace std;
int main () {
int tab[2];//tablica pierwotna
tab[0]=10;
tab[1]=20;
int *wsk;
wsk=&tab[0];
cout<<"oryg";
std::cout<<wsk<<"="<<*wsk++<<std::endl;
std::cout<<wsk<<"="<<*wsk++<<std::endl;
int kop[2];
//kop=tab; //ISO C++ forbids assignment of arrays
kop=*wsk; // chodzi o to zeby tablicy kop[] przypisac cala tablice tab[]
cout<<"kopia";
std::cout<<"kop[0]"<<"="<<kop[0]<<std::endl;
std::cout<<"kop[1]"<<"="<<kop[1]<<std::endl;
system("PAUSE");
}